Mariënberg wint laatste bekerwedstrijd

Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

Vandaag stond de laatste bekerwedstrijd voor het 1e elftal op het programma.
Gerrit Heine kwam vooraf langs om het team voor de “Eg Waaijman tribune” op de knip te zetten.
Ten opzichte van vorige jaren is het een geringere selectie.
Mede doordat spelers ervoor kozen om een team lager te gaan voetballen, of naar een andere vereniging te vertrekken, is het aantal namen op de lijst minder geworden.
Wolters_Job_1eva.jpgJob Wolters is als nieuweling bij het elftal gekomen.
De jongeling komt over vanuit de jeugd, en heeft in de voorbereiding bewezen van toegevoegde waarde te zijn!
De jongens mochten het op eigen sportpark opnemen tegen MVV uut Marle.
MVV, de club waar trainer Arjan Visscher voorheen een aantal seizoenen de scepter zwaaide.
Na het weerzien van oude bekenden en de nodige handen te hebben geschut, kon de wedstrijd beginnen.
Gelukkig was de selectie aan de kant van Mariënberg aardig compleet, dit was in voorgaande wedstrijden wel anders.
Een 6-tal jongens kwam wel terug van een paar dagen ziek, zwak en misselijkheid, maar in de eerste helft was daar echter weinig van te zien.
Mariënberg was in de eerste 45 minuten de bovenliggende partij.
220917_1e-mvv69_016a.jpg
Het kreeg van MVV de bal, en het voetbal zag er over het algemeen, op een aantal te snelle diepteballen, verzorgd uit.
Dit komt mede door de opkomende backs, het inzakken van Rolf en het inschuiven van centrale verdedigers.
Mariënberg stak de eerste helft veel energie in de wedstrijd door hoog druk te zetten en snel vast te zetten.
Het betere veldspel leverde Mariënberg een comfortabele 2-0 voorsprong op.
Beide doelpunten waren afkomstig van het goed draaiende aanvalsduo Rolf en Job.
Het duo, de oudste en jongste speler van het veld met daartussen het verschil van ruim 20 jaar, was effectief.
Rolf gaf tot tweemaal toe een assist op Job.Hofsink_Rolf_1eva.jpg
Het was een eerste helft die wij graag zien, maar de laatste jaren weinig meemaken.
De bal rond laten gaan en druk vooruit.
Met de 2-0 voorsprong gingen we rusten.
Na de rust volgde snel de 3-0.
Deze volgde na een actie van Wesley, die na een blessure zijn rentree maakte, via een verdediger in het eigen doel van MVV. Na de 3-0 werd het een zeer matige wedstrijd van beide kanten.
De ruimtes werden groot, duels op het middenveld werden niet meer gewonnen, de passing werd onzorgvuldig en spelers zetten te lange dribbels in.
2220917_1e-mvv69_066a.jpg
Het spel werd erg slordig en de drive ontbrak een beetje.
Dit leidde indirect ook de eerste treffer voor MVV op.
Door simpel balverlies in de achterhoede was het de spits van Marle die de 3-1 kon binnenschieten.
Rolf reageerde hierop met een doelpunt: 4-1.
Dit was ook het moment dat Collin hem verving.
Na een tijdje afwezigheid vanwege blessures, lijkt Rolf nu gelukkig fit genoeg om bij de start van de competitie te kunnen spelen.
Na het slordige spel voerde MVV de druk iets op.
De 4-2 volgde nadat een aanvaller van Marle werd weggestoken.
De oude ploeg van Arjan Visscher wist niet van opgeven, en de nummer 10 van hen kopte op fraaie wijze de 4-3 tegen de touwen.
Spannend werd het echter niet meer, want vrij snel daarna was het Collin die de wedstrijd op slot schoot, door de 5-3 te maken.
Na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter, die vandaag een eenvoudige middag beleefde, werd er definitief een einde gemaakt aan de voorbereiding van het 1e elftal.
Een wisselvallige voorbereiding met relatief veel afwezigen en geblesseerden, maar gelukkig lijkt de selectie nu compleet.
Met de winst van vandaag, eindigen we op een tweede plek waardoor het bekeravontuur er voor ons op zit.