Geflatteerde nederlaag Mariënberg in Wierden.

Juventa '12 1

... (penalty)

3e klasse D

11 februari 2023 17:00

D. Schoemaker

Sportpark Het Lage Veld
2e Lageveldsweg 3 A
7641PC
WIERDEN

(Juventa’12 stuk effectiever, derhalve verdiende 4-1 zege)
Misschien was het bij vlagen wel een kopie van de thuiswedstrijd die Mariënberg vorig jaar speelde tegen Juventa’12 uit Wierden.
Niet alle hoeken van het veld gezien, maar voetbal blijft een spel van- en een optelling van wie de minste cq. de meeste fouten maakt, wie wel de kansen maakt en wie niet!
Vorig jaar gingen wij de bietenbrug op met een 1-3 nederlaag en afgelopen zaterdag eigenlijk een herhaling van zetten en gingen wij (zij het geflatteerd) met 4-1 de Wierdense nacht in!
Over twee wedstrijden een moyenne van 7 tegen en maar 2 voor!
Eerlijk is eerlijk, tegen deze ploeg hebben wij minimaal 3 punten laten liggen.
Klinkt gek, want twee keer won Juventa’12 uiteindelijk verdiend.
Want zij maakten wel de goals op de beslissende momenten en gaven wij hen bij enkele tegendoelpunten vrij baan richting de goal.
Jammer, echt waar. Het gehavende Mariënberg had meer verdiend. Maar je krijgt niet altijd wat je misschien wel verdient. Op de keper beschouwd was het net niet voldoende wat de roodzwarten op de mat legden.
Jammer….Maar nu de kop omhoog houden. Het kwartje valt ook weer onze kant op!
Nu ff twee weken uitrusten, uithuilen, kleine blessures weer tijd gunnen om te helen en dan volle bak voor de laatste deel van de tweede helft van de competitie.
Brinks_Jelle_1eva.jpgMariënberg mocht als klein excuus opvoeren dat het minimaal 5 basisspelers misten om uiteenlopende redenen. De mooiste afwezigheid was voor pappa Jelle Brinks.
Hij werd gisteren, vrijdag 10 februari, opnieuw vader. Nu van dochter Emma. Hartstikke mooi man, dan is voetbal louter bijzaak. Nogmaals vanaf deze kant gefelicteerd. Natuurlijk feliciteren wij ook Lieke, de vriendin van onze keepert! Gelukkig maken Mamma en dochter het goed en is Adam nu de trotse grote broer! Blijft uniek zoiets….
Maar ook de ploeg van de vertrekkende trainer Gerard Cocks was verre van compleet.
Mariënberg begon meer dan uitstekend, al na vier minuten knalde Micheal Zweers de 0-1 tegen de touwen. Dat was een bijzonder fijne opsteker, gaf de burger moed!
Helaas wisten de voorwaartsen van de gasten het voorbeeld van laatste man Zweers niet te volgen.
Het had gekund want in deze fase liep Juventa een beetje tegen haarzelf te voetballen, veel morrende spelers want het liep niet zoals ze dat graag zien op sportpark ’t Lageveld.
Wij hadden toe moeten slaan maar in plaats van de 0-2 te maken kwam de thuisploeg te gemakkelijk langszij (1-1). Vlak voor rust had jongeling Ramon Lubbers de 1-2 op zijn schoen.
Maar hij vond de invaller-doelman op zijn weg. Wat als wij met een voorsprong waren gaan rusten?
Na rust kregen wij al snel de deksel op de neus. Juventa’12 scoorde wel de 2-1.
Het was goed om te zien dat Mariënberg probeerde om de gelijkmaker te produceren maar enkele kansen waren niet besteed aan de aanvallers.
Juventa’12 kwam op 3-1 via een onnodige penalty, ongelukkig maar dat is wel een elfmeter.
Scharphof schoot hard binnen, Thijs zat er nog aan maar kon jammer genoeg niet keren…
Tien minuten voor tijd zat Juventa’12 helemaal op rozen. Wederom niet adequaat van de roodzwarte defensie leverde de uiteindelijke 4-1 overwinning op.
Juventa zal zeggen dat ze geen moment getwijfeld hebben dat ze zouden winnen.
Wij kijken door een roodzwarte bril en weten gewoon dat wij niet 2 x hadden hoeven te verliezen van dit Juventa. Het zal die lui in Wierden een grote zorg zijn, zij klimmen naar plek 3 en wij moeten bivakkeren op positie nummer elf. Dat is wel het verschil, kun je alles van vinden maar momenteel wel de realiteit. Na de twee verplichtte rust moeten wij volle bak. We kunnen het zekers…..
Maar je moet er wel in (blijven) geloven.
Fijn weekend.