Het zit Mariënberg ook niet mee!

Wilhelminaschool 1

Rolf Hofsink (schot)

22 april 2023 14:30

J. Klein Ganseij

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

(Wilhelminaschool slaat toe in slotfase, 1-2)
April doet wat ie wil.
Mariënberg is ie sowieso niet gunstig gezind.
Want ook het vierde duel in deze lentemaand ging (helaas) verloren.
Vorige week wellicht een punt verdiend in de kanaalderby tegen Banthum, maar de doelpuntenmaker van deze week zat toen nog hoog op de Eiffeltoren.
Afgelopen zaterdag leek het geplaagde elftal van trainer Arjan Visscher een punt binnen te slepen tegen de vliegdekschepen van Wilhelminaschool.
De blessuretijd was al een tijdje onderweg toen Mariënberg alsnog met lege handen kwam te staan.
Een cornerbal werd gepromoveerd tot de winnende 1-2 voor de School, het betekende de zeventiende nederlaag dit seizoen voor de roodzwarten.
Het seizoen lijkt nu echt als een nachtkaars uit te gaan, zelfs eentje voor het raam zetten levert alleen maar meer een banger roodzwart hart op!
De (veilige) 8ste plek kunnen wij nu definitief uit het hoofd zetten, de nacompetitie valt ons ten deel!
Jammer. Het had zo mooi en vooral anders kunnen en misschien wel moeten zijn!
Ach ja, achteraf is het mooi wonen.
Omdat DES Nijverdal niet won in Wierden bij Juventa blijven wij Door Eendracht Sterk zes punten voor met een wedstrijd minder gespeeld. Dat leed bleef ons gelukkig bespaard.
Met nog 4 wedstrijden te gaan mag ons de 11e stek eigenlijk niet meer ontgaan. We kunnen de resterende vier wedstrijden gebruiken als voorbereiding op de lange nacompetitie en dan maar zien hoe en waar het schip strandt.
De eerste helft tegen de School tankte Mariënberg redelijk wat vertrouwen dat er toch meer in het vat zit dan wij eerst dachten. Er werd bij vlagen goed gevoetbal, lekker gecombineerd ondanks het feit dat door allerlei omstandigheden zes spelers niet in de basis konden beginnen.
Het rode draadje van dit seizoen. Elke week teveel afwezigen.
Mariënberg kwam halverwege de eerste helft op voorsprong door Rolf. Hij drukte goed door, mocht door van de arbiter en hij liet de doelman van Wilhelminaschool kansloos.
230422_1e-whschool_029a.jpg
Wat als hij vorige week wel samen met Wesley de voorhoede had gevormd tegen Banthum, maar ja zes punten geschonken aan DES en drie aan ATC’65 en zo kun je elke week wel hetzelfde riedeltje herhalen. Het is inmiddels een seizoen geworden van allemaal net niet. Misschien wel goede bedoelingen maar het kwam er nooit echt uit. Wel naar de WC maar niet je jongeheer meenemen.
Van die dingen. Mariënberg ging rusten met een 1-0 voorsprong. Wilhelmina was niet te benijden, ze hadden flink wat mogelijkheden maar het vizier stond niet bijster goed afgesteld. Zij de kansen, wij de voorsprong.
Na rust stond er een ander Mariënberg op de mat. De frisheid was verdwenen, het lukte de thuisploeg niet meer om een echte vuist te maken tegen het stugge Wilhelminaschool die geleidelijk aan in de tweede helft weer het geloof in een resultaat terugvonden.
Mariënberg had nog één goede kans. Een trap vanaf dertig meter leek over de te ver voor zijn goal staande doelman heen te hengelen maar met een uiterste krachtinspanning wist de doelman het leder nog net over de lat te tikken.
Het was vechten tegen de bierkaai. Steeds vaker werd Wilhelminaschool gevaarlijk uit voornamelijk dode spelsituaties (cornerballen, vrije trappen).
In de 68e minuut viel de gelijkmaker. Vrouwen en kinderen eerst. Op het scorebord stond al enige tijd de 90 minuten. Een puntje, een welkome opsteker en goed voor het moraal.
Het mocht niet zo zijn. Blijkbaar moet dit seizoen ook de laatste druppel uit de gifbeker.
Bij de laatste cornerbal kopte of schoot iemand van Wilhelminaschool de 1-2 overwinning binnen.
Want niet lang daarna floot scheidsrechter Klein Ganseij uit Nijverdal voor het laatst.
De roodzwarten weer een illusie armer. Alle stadia reeds gehad van emoties.
Verdrietig, boos, teleurgesteld, blij, teneergeslagen, radeloos en gewoon berustend.
Het is niet anders….Biertje? Ja, doe maar!
Fijn weekend.