Kansloze middag in Hellendoorn

Koemaste 2 A
7447AV
HELLENDOORN

(Mariënberg met 6-0 onderuit in seizoensouverture)
De eerste pannenkoeken zijn voor de kinderen, inderdaad.
Dat klopt als een bus, de kinderen vielen aan alsof ze dagen niet hadden gegeten.
Dochterlief ging zelfs aan een pannenkoek met katenspek.
Kiek, zo hoort het. Dat geeft de burger moed en maakt Papa apetrots.
Met andere woorden, er is geen man overboord ook al verloor Mariënberg haar eerste wedstrijd in het seizoen ‘22/’23 behoorlijk kansloos met 6-0.
220924_hdoorn-1e_078a.jpg
Keepert Jelle was schuldbewust, kritisch op zichzelf, dat staat hem te prijzen.
Maar dat hoeft helemaal niet. Hoe vaak heeft de voormalige Stenendijker ons geen punten opgeleverd? Echter was het wel koren op mijn molen.
Zo hoort het! Mariënberg kan absoluut niet tevreden zijn met het resultaat wat er (niet) werd behaald in Hellendoorn tegen de plaatselijke VV.
Tuurlijk, punt(en) halen tegen titelkandidaat Hellendoorn zou als bonuspunt(en) hebben gegolden (is dat trouwens goed Nederlands, red.) Lekker belangrijk en totaal niet boeiend.
Eerlijk is eerlijk, Hellendoorn heeft wel een lekker ploegje hoor.
Als het éénmaal loopt als gesmeerde olie met spelers als kapitein Hendriks, Lopes Macedo, Niens en Sasbrink dan ga je gewoon de bietenbrug op.
Verliezen van dit Hellendoorn is niet erg maar we moeten er wel van leren.
We gaven zo af en toe de goals te makkelijk weg. Met een eigen doelpunt en twee doelpunten waar wij gewoon slecht verdedigen lieten zien geven de leerlingen en de meester een les in doeltreffendheid en huiswerk voor komende week.
Kop op, totaal geen man overboord. Wij hebben maar liefst 23 wedstrijden om de schade te herstellen.
220924_hdoorn-1e_028a.jpg
Van Hellendoorn hoef je niet te winnen maar je kunt er op een goede dag wel tegen gelijkspelen of winnen als je boven je zelf uitstijgt.
Hellendoorn wil graag hogerop, die druk leggen wij ons zelf helemaal niet op.
Ons doel is helder en simpel tegelijk, eindigen bij de eerste acht. Dan hebben wij het gewoon super gedaan als wij daar staan eind mei, ergens volgend jaar.
Hellendoorn was gewoon 11 maten te groot. De eerste twee doelpunten van Carlos Lopes Macedo waren van absolute schoonheid. Eerlijk is eerlijk.
Het is genieten van zo’n elftal als het loopt en als je ene Lopes als spits hebt lopen….
Wij moeten ons wapenen, zorgen dat we leren van zo’n masterclass.
Ons mondje roeren, niet dat alleen Jelle van achter staat te coachen.
Maar met z’n allen die bek opentrekken, laat eens wat van je horen als je wordt geraakt, de tegenstander doet het ook.
Scheids bespelen op de juiste manier, slimmer zijn dan de rest.
Echt, je hoeft niet wakker te liggen van deze nederlaag die al min of meer ingecalculeerd was.
Tuurlijk ga je als de scheids fluit voor de zege maar soms moet je gewoon je meerdere erkennen in een betere tegenstander die de zaakjes afgelopen zaterdag beter voor elkaar had.
Punt uit!.
220924_hdoorn-1e_065a.jpg
De eerste pannenkoeken waren voor Hellendoorn, maar ze smaken des te beter als volgende week je er stroop, poedersuiker, misschien wat kaas en salami erop drapeert….
Volgende week, nieuwe ronde – nieuwe kansen!
Fijn weekend. Tot volgende week.
Joah, mag wel zo….
(AD)