Mariënberg verliest weer van DES!

DES 1

1 april 2023 14:30

W.G Vogelaar

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

(Wedstrijden als deze moet je eigenlijk winnen….)
Verslag kwam (komt) later als je normaal gesproken van ons gewend bent.
Verlaat Carnaval, lopend terug van het Westerpark naar Mariënberg met de zoon van de oude fietsenmaker Veneman als metgezel, en dan nog ff afpilsen bij Café Mans om vervolgens wie ben ik/wat weet ik beter te spelen (herstel: Weet ik veel) aan de Clemmestraat.
Op het perron van Mariënberg was het nog droog, in Hardenberg kwam het met bakken uit de lucht.
Kortom, voor de tweede keer deze dag gingen wij als Mariënberg volslagen nat.
DES Nijverdal staat op plek nummer twaalf. Tien punten gescoord uit 18 duels.
Zes punten pakten ze van ons….Ze speelden alleen gelijk tegen Daarlerveen en wonnen de derby van SVVN. Maar ze pakten, potverdikkemei, twee keer de volle buit tegen ons.
Dat geeft ruimte tot nadenken. Heel veel ruimte, de aarde is groot genoeg.
Niks DES te beter. Die lui uut Nijverdal snoepten gewoon twee keer dit seizoen de volle zes punten van ons af. Dat mag niet, dat mag echt niet! Wat ik oe brom!
Niet dat wij beter zijn dan DES, echt niet….Maar toch, het is een beetje …..(puntje puntje) geklaagd dat wij 2x de bietenbrug opgaan tegen de ploeg van betweter Eddy Zw. Uut Wapenveld.
Bij winst hadden wij over de club VKV kunnen gaan en bijv. De Esch op 3 punten kunnen naderen…
Maar blijkbaar willen wij niet anders. Vinden wij het leuker om goed gekleed op een verlaat carnaval te arriveren dan veilig met iets meer punten op de ranglijst.
Ik heb het idee dat de mensen naast het veld fanatieker zijn dan de jongens binnen de witgekalkte lijnen. Als ik het mis heb ben ik de eerste die het anders wil zien….Kom maar op!
Laat het maar zien de komende weken tegen ondermeer Daarlerveen en Banthum.
Wij laten zes punten liggen tegen DES. Wij zijn niks beter of minder als/dan DES.
Maar bij mij en bij velen wringt de roodzwarte schoen!
Dit was een hele slechte 1 april grip, niks geen kikker in je roodzwarte dril.
Fijn weekend!
(AD)