RoodZwart Laat Het Liggen in Nijverdal!

DES 1

... (kopbal)

12 november 2022 14:30

Sportpark Gagelman
Duivecatelaan 10
7443PS
NIJVERDAL

(Door Eendracht Sterk wint verdiend met 1-0)
Nogmaals, herhaling van zetten!
Mariënberg kan het niet op halve kracht.
Vooral in het eerste bedrijf gaven enkele spelers niet thuis.
DES (Door Eendracht Sterk) was feller in de duels, was eerder bij de bal, schreeuwde moord en brand als ze werden gevloerd en was constant hoorbaar binnen- en buiten het veld.
Wij zijn een stel ideale schoonzonen maar absoluut geen gifkikkers….
Heb mij mateloos geërgerd aan de nummer 10 van onze gastheer.
Maar eigenlijk moet je ook bewondering hebben voor Tom Woesthuis.
Wat een irritante gozert in het veld, elke keer zich beklagen bij de jonge scheidsrechter wanneer het spel stil lag maar hij hield wel zijn ploeggenoten bij de les en zorgde er mede voor dat de Westerparkbewoners nooit terug in de gewenste positie konden komen.
Zo’n type Lothar missen wij gewoon. Wij zijn niet van dat soort spelletjes maar dat brak ons wel op voor de tweede keer in successie.
Zowel tegen ATC’65, uit in Hengelo, alsmede uit in Nijverdal op sportpark Gagelman kregen wij een lesje in doelftreffendheid, gogme en dat er andere zaken (mee)spelen om een duel te winnen.
Voetballend was DES misschien niet de betere maar er stond wel meer een team die tot het gaatje wilde gaan. Bij ons waren teveel spelers niet in de gewenste vorm.
Aan inzet ontbreekt het ons normaal gesproken nooit, helaas is de constatering dat de laatste twee duels daar net het pijnlijke punt zat.
In de laatste twee wedstrijden verloren wij gewoon vier punten.
Dat is jammer, kan gebeuren. Wij moeten snel onze rug weer rechten want komende zaterdag wacht thuis Banthum in de onvervalste kanaalderby. Dan gelden er geen excuses meer.
Dan moet er door iedereen, zowel basis- als wisselspeler geleverd worden.
De dood of de gladiolen….Ik opteer zekers voor het laatste. Kom op, laat je roodzwarte bloeden…
Neuh, DES had zich afgelopen zaterdag gewoon beter bewapend.
Eerlijk is eerlijk, hun verdiende de zege op basis van de eerste helft en een portie onverzettelijkheid.
Iets wat normaal gesproken ons ook wel ligt. Nu lieten wij ons iets te gemakkelijk naar de slachtbank leiden.
Geen man overboord, ze brouwen nog steeds bier in Enschede en Arcen maar wel even een wake-up call voor zowel de selectie als iedereen die Mariënberg een warm hart toedraagt.
Het moet de komende weken zekers anders…Zo gaan wij de bekende bietenbrug op!
Ach, genoten doe je sowieso. Van het zonnetje, van de gesprekken aan de lijn en van gastvrouw Gerdien en fotografe Ellen. Ik opteer ook voor meer leuke en lieve vrouwen bij de roodzwarten.
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
Fijn weekend, derhalve. Even tot hier!
En volgende week gewoon de beste willen zijn tijdens de battle of the farmers tegen de club vijf kilometer verderop (VKV).