‘Twidde’ verliest van PH2

Veenelandenweg 34
7608HB
ALMELO

Afgelopen zaterdag mochten wij aantreden tegen PH 2.
Na onze knappe winstpartij tegen FC Ommen waren wij er natuurlijk op gebrand om deze stijgende lijn voort te zetten.
We kwamen al op tijd aan op het verlaten sportpark Schelfhorst, want waarom wij om 12:00 moesten aantreden mag Joost weten. S’middags was er namelijk geen wedstrijd te spelen door één van de andere PH-teams op het hoofdveld.
Uiteraard mocht dat geen invloed hebben op onze rommelige voorbereiding deze ochtend, maar het speelt en voelt toch net wat anders dan wanneer je een wedstrijd hebt te voetballen om 14:30.
Zoals gezegd was de voorbereiding wat rommelig, een aantal spelers die later aansloten door andere verplichtingen deze ochtend.
En in de warming-up kampte onze aanvoerder Michiel van der Veen al met liesklachten. Spijtig genoeg kon hij daardoor niet starten en ook niet zijn nieuwe net verworven ‘one-love’ aanvoerdersband dragen. Dat trotse moment houdt hij dus nog even tegoed. 😉
We begonnen dus wat gewijzigd aan de strijd. Thijs stond weer op doel en de laatste linie bleef ook ongewijzigd. Roy L. viel in voor Michiel en PW7 ontbrak deze wedstrijd. Roy H. viel voor hem in.
Vanaf de aftrap was het duidelijk dat PH2 een goed voetballende ploeg had, waarom ze zo laag geklasseerd stonden was dan ook een klein raadsel. Ze combineerden er namelijk vrolijk op los. Vooral hun handige spits die uitgeleend was door het 1e elftal (best handig zo’n vrij bekerweekend), kreeg alle ruimte het 1e kwartier.
Ondanks het veldoverwicht kregen ze dit nog niet uitgedrukt in grote kansen. Alle ballen die op doel gingen waren namelijk een makkelijke prooi voor Thijs.
Helaas kreeg hij zijn hand net niet goed tegen een lage schuiver van de spits waardoor we toch tegen een 1-0 achterstand aankeken.
Wij hadden nog helemaal niks in de melk te brokkelen gehad en het was simpelweg tegenhouden.
Het was dan ook wachten op de 2-0 en deze kwam er dan ook.
Roy H. maakte een knullige overtreding in de 16 en de scheidsrechter, die een prima wedstrijd floot, kon niks anders dan de bal op de stip leggen.
Deze werd onberispelijk binnengeschoten en liet Thijs kansloos.
Direct na de aftrap kwamen wij toch weer geheel onverwachts terug in de wedstrijd. Een van richting veranderde bal van Erwin werd goed doorgekopt door Roy H. De lange laatste man anticipeerde helemaal verkeerd en zo kon Robbin de bal knap achter de keeper schieten.
Met deze 2-1 stand wisten wij ook de rust te halen. Een donderpreek van de ontevreden trainer volgde dan ook tijdens de thee.
We wisten wat we dus moesten doen de 2e helft.
Lars kwam tussen de lijnen voor Wesley die hamstringklachten had. In de 1e helft moesten we ook al afscheid nemen van Bertin die na een harde bloktackle niet meer doorkon.
Na rust was het spelbeeld ongewijzigd en PH had de kansen op de 3-1, maar maakten deze maar niet. Dit kwam met name door het keepen van Thijs die ons de hele 2e helft in de wedstrijd hield.
De dadendrang van de Almeloërs werd naarmate de 2e helft vorderde wel minder en wij maakten na een uur de aanpassing om 1 op 1 te gaan spelen door middel van 3 verse wissels. Ron, Jordy en Michiel kwamen er in.
We kregen daardoor meer grip op het middenveld maar echte kansen creëerden we dan weer niet.
Omdat het zo lang 2-1 bleef was het natuurlijk hopen op een uitval of een omschakelmoment die goed zou uitpakken voor ons.
Het zou weliswaar teveel van het goede zijn geweest en het bleef dan ook 2-1.
Een terecht verlies gezien de hele wedstrijd.
Wij gaan onze wonden likken en hopen op een spoedig herstel van alle blessures en pijntjes na deze week.
Zaterdag mogen wij weer uit spelen, ditmaal om 12:30.
We reizen af naar FC Berghuizen in Oldenzaal. Een compleet onbekende tegenstander waar wij 3 punten op achter staan.
Er is dus nog van alles mogelijk in deze competitie en we zullen er alles aan doen aanstaande zaterdag om weer de aansluiting te vinden met de subtop!
EH