‘Twidde’ sluit najaarsseizoen in stijl af!

SVVN 2

Robbin Bolks (schot)
Robbin Bolks (schot)

2e klasse E

17 december 2022 14:45

G. van der Veen

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

Afgelopen zaterdag speelden we dan ‘eindelijk’ onze laatste wedstrijd van dit najaarsseizoen.
Vanaf 23 september moesten we namelijk iedere zaterdag een partij voetbal op de mat leggen.
Dat ging niet altijd even goed, maar de laatste 2 partijen waren goed tot zeer goed te noemen.
Vorige week zaterdag 10 dec vertrokken we met 11 man en 1,5 wissel naar De Zweef in Nijverdal toe.
Iedereen was niet zo best te pas na de verloren wedstrijd van Nederland natuurlijk, maar toch zette iedereen zijn beste beentje voor om 12:15. Het was koud op het mooie kunstgrasveld in Nijverdal.
De Zweef staat 2e in het kampioenschap en we waren dus bang voor een dikke afstraffing deze middag… de tactiek van de technische staf was dan ook…parkeren die bus voor de 16 en maar zo lang mogelijk tegenhouden!
En dat ging heel erg goed! De 1e helft was De Zweef voetballend uiteraard beter, maar echte kansen hebben ze niet gecreeerd. Wij waren natuurlijk gebrand op onze uitbraken, maar ook daar kwam niet echt een kans uit.
Bij één van die spaarzame momenten dat het wel lukte ging Wesley Bolks goed door op de keeper. Helaas werd hij daarna vriendelijk naar de grond gebonjourd en kwam daarbij lelijk te val op zijn schouder…resultaat, een gebroken sleutelbeen!Bolks_Wesley_2eva.jpg
Via deze weg wensen we hem natuurlijk een goed herstel toe!
Nu kwam de 1,5 wissel goed van pas…PW7 hanteerde de 1e helft de vlag maar mocht na een half uur dus al invallen.
Trainert Arjan Bolks pakte (eindelijk een keer) de vlag op totdat Gerco Peters gearriveerd was.
De wedstrijd ging echter gewoon door en tot minuut 60 ging het heel goed. Wij kwamen er wel gevaarlijker uit dan De Zweef en bij 1 moment kwam de keeper van De Zweef zover uit dat hij hands moest maken om de bal te keren.
Helaas durfde de, verder goed leidende scheids, niet de rode kaart te geven. Achteraf had hij het gewoon weg niet gezien.
Aan de andere kant gaf hij wel heel makkelijk een penalty aan De Zweef zo rond minuut 80. Deze ging er feilloos in en wij waren bang dat we toch met een 0-resultaat naar huis toe moesten.
Ploegman_Erwin_2eva.jpgMaar niets was minder waar, want 2 minuten later kopte Erwin Ploegman de bal binnen na een perfecte corner van Tomme de Lange!
Na 95 minuten floot de scheids voor het laatst op zijn fluit en gingen wij dikverdiend met een punt naar huis!

Afgelopen zaterdag 17 dec speelden wij tegen die andere club uit Nijverdal, SVVN 2!
Zij kwamen in het begin van het seizoen niet lekker mee, maar sprokkelden de laatste weken toch wel de punten bij elkaar.
Op een enorm koud Westerpark waren wij het laatste team dat mocht voetballen.
Zelfs de lichten moesten er nog aan te pas komen om nog enigszins wat te zien.
Wederom met 13 man en een Roy Lotterman die niet helemaal fit was gingen wij de strijd weer aan!
SVVN wilde graag voetballen en dat lag ons zeker niet verkeerd.
Daardoor konden wij er gevaarlijker uit komen dan SVVN.
Bolks_Robbin_2eva.jpgEchter was SVVN het dichtst bij een 1e doelpunt, helaas stond de lat voor hen in de weg.
Wij scoorden aan de andere kant wel en wie anders dan Robbin Bolks maakte de openingstreffer.
Niet geheel onverdiend gingen wij rustten met een 1-0 voorsprong.
De 2e helft ging vrolijk zo verder, echter wisten wij de vele kansen niet te benutten.
Tja en dan kan die zomaar aan de andere kant vallen.
Een bal werd niet goed weggewerkt en de bal werd vanaf de 5 meter zo binnen geschoten.
Gelukkig voor ons was er nog tijd zat om dit goed te maken.
En dat deden wij dan ook, wederom was het Robbin die bal na een goede aanval afmaakte!
Dat hij daarna nog een levensgrote kans mistte op de 3-1 is daar aan toe, maar de punten waren in ieder geval binnen!
De goede afsluitreeks van het seizoen werd s’avonds afgesloten in Preston Palace!
Hoogtepunt van de avond was ‘ Gimme Gimme Gimme’ van Michiel en zien breur Bertin in de karaokebar!
En volgens mij bleef het daarna nog lang onrustig in Beerzerveld en omstreken…
Volgend jaar dus een nieuw voorjaarsseizoen met bekenden van dit najaarsseizoen, hopelijk weten we de lijn goed door te trekken!
Voor nu gaan wij de feestdagen positief in en wij wensen u als trouwe lezers niets anders toe!
Fijne feestdagen en tot volgend jaar!
EH