‘Twidde’ verliest nipt van Den Ham 2

Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

Op een koude, mistige dinsdagavond moest het 2e elftal de wedstrijd tegen Den Ham 2 inhalen.
Die was verplaatst wegens het overlijden van Hammenaar Thijs Wermink die dicht bij de spelers van Den Ham 2 stond.
Aan Marienbergse kant was er weinig reden voor de technische staf om te wisselen van het basiselftal wat afgelopen zaterdag verdienstelijk gelijkspeelde (2-2) tegen ON 2.
Den Ham begon de wedstrijd met veel energie en druk zetten. Het 1e kwartier hadden wij daarin ook weinig tegen in te brengen. Het was meer tegenhouden voor de Roodzwarte verdediging en keeper Thijs Altena.Altena_Thijs_1ev.jpg
Toch ontstonden er niet veel grote kansen voor de Blauwwitten. Helaas werd er aan de andere kant ook weinig gecreëerd door ons.
Zogenoemde speldenprikjes werden er uitgedeeld, maar meer was het ook nog niet.
Na een half uur spelen was het dan toch raak voor Den Ham. Een goede actie vanaf de linkerkant en knap ingeschoten in de verre bovenhoek, Thijs was kansloos.
Wie daarmee dacht dat Marienberg ‘gebroken’ was kwam bedrogen uit.
Den Ham drukte niet echt door en tegen het einde van de 1e helft ontstonden er toch ook wel wat meer kansjes aan Roodzwarte kant.
In de rust werd er dan ook niet gewisseld en zo begonnen we ongewijzigd aan de 2e helft, maar wel met een gewijzigd aanvalsplan.
Robbin werd in de spits gezet en Stefan zakte een linie.
Helaas werd de stand er niet anders van in de 2e helft.
Huibers_Erik_4eva.jpgDe goed leidende scheidsrechter Erik Huibers had de boel prima onder controle, maar moest vaak handelend optreden want de fysieke strijd werd niet geschuwd door beide partijen.
Wij werden wel steeds gevaarlijker tegen het einde van de wedstijd, maar misten net de goede eindpass of schotkracht om de keeper echt in problemen te brengen. En met de hulp van de grensrechter kwam die ene één-op-één kans er ook net niet. Je doet het met zijn allen uiteraard!
Ondanks het verlies zit er wel meer voetbal en strijd in dan de 1e wedstrijd tegen DETO (7-1 verlies) en is er een opwaartse spiraal te zien in het elftal.
We wisten dat het moeilijk zou worden in de 2e klasse dit seizoen, maar we geven niet op!
Zaterdag wacht FC Ommen 2, thuis op ons Westerpark om 13:30!
EH