The 4th Versus Lutten 4 : “ The Sleeping Giant Wut Wakker “

SC Lutten 4

5 november 2022 14:30

G. van der Veen

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

Afgelopen zaterdag moest het vlaggenschip van de V.V Marienberg , aantreden tegen de nummer 2 van de 6e Klasse Kelderklasse 0528fca9-2621-429b-80e5-93749e8ca2b3.jpgCompetitie.  Wat nog een groot geheim is , dat deze zomer, na ongeveer 5 jaar “ Mijn Man is Klusser” te hebben geacteerd,  heeft Gerwin Veltink,  alias “ The Sleeping Giant” zijn debuut gemaakt in het 4e elftal.  Afgelopen zaterdag werd hij als diepste spits geposteerd door Hoofdcoach Erik Huiberts.  Vanaf de start gaven we goed partij, en met name onder leiding van Gerwin Veltink, werd er met enorm veel pressing vooruit gespeeld, en werd Lutten afgejaagd , over het gehele veld.  Helaas na ongeveer 10 minuten kwamen we door een afstandsschot op achterstand , 0-1.
Gerwin pepte zijn team op , liep soms zelfs naast zijn schoenen, zoveel passie werd er door hem gegeven, met als gevolg dat Lutten naar achteren werd gedrukt .  Het 4e grossierde in ballen op de lat/paal/ en helaas ook geregeld het vangnet.
Na zoveel passie en energie  in de wedstrijd te hebben gelegd, gaf na 15 minuten in de 1e helft  !!!!, hield het lichaam van Gerwin Veltink ermee op , en kreeg hij in de 1e helft , zijn zelf gevraagde publiekwissel.
Maar zijn passie en energie bleef in de wedstrijd. In de 2e helft kwam Mister Maximaal 1 helft , Martijn van der Hoeven  het veld in.  Lutten wist niet waar ze het moesten zoeken, want Martijn ging voorop in de strijd , en verdeelde als Zidane het spel in de voorste linie.
Ook maakte de toekomstige speler van het 4e , Ron ten Brinke zijn debuut in ons elftal.  Lutten werd achteruit gedrukt, en  speelde Marienberg een ontketende 2e helft, maar ja , zoals Bredero/of Alfred Dorgelo vaak zegt , als je zelf niet scoort, scoort je tegenstander wel.  Lutten 4 counterde ons eruit , met een geweldige loopactie van de linkshalf , wat resulteerde in een 0-2 achterstand.
Wonderbaarlijk moment wel dat de zwaar geblesseerde Gerwin Veltink ,  ook de laatste 10 minuten nog even meedeed, en wonderwel van alle klachten af was. Zoals zijn vader Bertho al in een vroeg stadium zei : “ Tis een bijzonder kind, en dat is ie “ .  We hopen dit seizoen nog meer wonderen van het te kunnen noteren.
De 0-2 was voor ons mentaal de genadeklap, en na 90 minuten , vloot de voortreffelijk leidende scheidsrechter Gerrit van der Veen af.
Voor ons een goede wedstrijd met iets minder resultaat, maar om te winnen, moet je ook kunnen verliezen. Volgende week tegen de koploper van onze competitie  :  Gramsbergen 5.

FAN