‘Twidde’ verliest van De Zweef 2

Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

Afgelopen zaterdag ging het balletje al weer rollen voor de mannen van Arjan Bolks.
Er was een tijdje geleden al een oefenwedstrijd gepland met de mannen uit Nijverdal.
En ze waren ook nog zo ‘gek’ om te komen, want man man man, wat was het slecht weer.
Maar een partij voetbal spelen is toch altijd fijner dat een training, want dan gaat het nog ergens om.
Wij hadden afgelopen donderdag al even geoefend tegen het 1e en waren dus tactisch voorbereid op de weersomstandigheden.
Bij ons sloten Jelle, Collin en Bas aan vanuit het 1e om wedstrijdritme op te doen.
En ook bij de Zweef deden er een aantal spelers mee uit de 1e selectie.
Wij kozen ervoor om eerst tegen de wind in te spelen en dat viel niet mee. De Zweef zette hoog druk waardoor Jelle vaak lang moest spelen. Het middenveld werd zo ongeveer 3 x gehaald voordat de bal terug waaide de 16 meter in. Daardoor werd ons spel er ook niet beter op.
De Zweef probeerde het tevergeefs ook en kwam er voetballend wel beter uit maar hebben in de 1e helft amper kansen weten te creëren. Vaak kozen ze voor de lange en diepe bal, maar met deze wind was het niet te belopen voor hun spitsen.
Daarentegen kwamen wij er sporadisch uit en was het vooral gokken op de counter als de bal wel bleef hangen op het middenveld.
Na een korte theepauze gingen wij met de wind mee spelen en de opdracht was simpel.
Zo vaak en zo hard mogelijk schieten vanaf een meter of 20 a 30. Die opdracht werd niet geheel goed uitgevoerd. PW7 had de beste kansen via vrije trappen maar die gingen te hard over.
De Zweef voetbalde zich er vaak onder uit en kwamen er gevaarlijker uit dan ons in de 1e helft.
Zo gevaarlijk dat ze zelfs de 0-1 wisten te maken. Een diepe bal viel tussen ons centraal duo in en de roodharige krullenkop rondde de bal knap af en verschalkte Jelle in de verre hoek.
Dit was tevens de eindstand. Na een kleine 90 minuten floot Appie Peters dan ook direct af!
Gauw naar de warme douche!
De eerste minuten zitten weer in de benen bij ons!
Zaterdag hebben wij nog vrijaf en zullen we het 1e en 3e gaan assisteren.
Op 28 januari start dan onze eigen competitie weer! We zijn dit voorjaar ingedeeld bij een aantal bekende clubs van het najaarseizoen, maar ook bij Bergentheim 2, Sc Lutten 2, Hardenberg 85 2, etc.
Wat ons betreft een leukere en meer competitievere indeling.
We spelen dit seizoen maar liefst 6 x thuis, dus kom ons eens bewonderen rond de klok van 13:30 op een zaterdagmiddag!
(EH)