‘Twidde’ verliest wederom!

Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

Het zijn de mannen van Arjan Bolks wederom niet gelukt om de 3 punten op het Westerpark te houden.
In een bar slechte wedstrijd werd er weliswaar onverdiend met 1-2 verloren van buurman ‘Banthum’.
‘Getrap in een emmer’, dat is zo ongeveer de beste omschrijving die je kon bedenken bij deze wedstrijd.
Het was namelijk geen beste wedstrijd wat beide partijen op de mat legden afgelopen zaterdag.
Het veld hielp ook niet mee.
Het was droog, korrelig, hard en de bal stuiterde alle kanten op.
Werkelijk geen bal kwam aan over 4 a 5 meter.
Maar goed, daar had iedereen last van.
We begonnen wel voortvarend aan de wedstrijd.
Hoog druk zetten en Banthum in de fouten dwingen, helaas gebeurde dat niet.
Banthum hanteerde voornamelijk de lange bal met de verraderlijke wind.
Gelukkig kon Thijs deze praktisch allemaal uit de lucht plukken.
Toch was het Banthum die op voorsprong kwam.
Op de rand van de 16 werd er een groenwitter gevloerd en de jonge scheidsrechter wees een vrije trap welke vakkkundig in de lange hoek werd geschoven.
Er was nog niks aan de hand hoor, maar je voelde aan alles dat er niet heel veel doelpunten werden gescoord vandaag.
Gelukkig deden wij voor rust nog wel wat terug.
Na wederom gemartel om de bal bij de juiste kleur te krijgen werd Robbin Bolks bereikt.
Hij gaf de bal precies op tijd aan Kevin, die eens een keer niet buitenspel stond ;), en hij rondde de bal af!
De bal rolde langzaam doch zeker het doel in!
Zo gingen we rusten met een 1-1 stand en was er de 2e helft nog van alles mogelijk.
Ditmaal met de wind mee…
Echter kon ons aanvalsplan vrijwel direct de prullenmand in.
Na een kleine 10 minuten in de 2e helft kwam de linksback van VKV kwam goed op en verraste Thijs in de korte hoek.
We probeerden het daarna wel, maar de bal kwam nog steeds maar moeilijk bij een medespeler.
Het werd wat grimmiger op het veld en was het vrouwen en kinderen eerst aan beide kanten.
De jonge scheids had er zijn handen vol aan en strooide met gele kaarten.
Uiteindelijk was een gelijkspel terechter geweest, maar Banthum trok helaas aan het langste eind en nam alle 3 de punten mee terug achterop de fietse!
Wonden likken, uithuilen, lekker trainen deze week en aanstaande zaterdag wacht Juventa…daar hebben we ook geen beste herinneringen aan!
Maar wie weet in 2023 wel, want ook zij doen het niet al te best dit voorjaarsseizoen!
KWW
(EH)