‘Twidde’ wint van DETO 3!

DETO 3

Kevin Bolks (schot)
Patrick Willems (intikker)

2e klasse F

1 april 2023 13:30

M.P. Smit

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

Ja hoor, het zijn de mannen van Arjan Bolks eindelijk gelukt om te winnen! Na 5 verliespartijen op rij was er dan nu toch eindelijk die dikverdiende overwinning. Tegen Hellendoorn zat er 2 weken geleden al wat meer in het vat en was een punt verdiend geweest, maar helaas werd ook die partij verloren.
Na 2 weken rust traden we dus weer aan tegen DETO. Daar verloren wij vorig jaar nog met 7-1 van… DETO is ook nog niet op dreef in onze klasse, maar de laatste 2 wedstrijden werden met 5-1 en 10-1 gewonnen…ahum. We wisten dus wat we konden verwachten.
Binnen 10 minuten stonden we al met 0-2 achter…en het leek er dus gauw op dat het wéér zo’n wedstrijd ging worden! Gelukkig was dat niet het geval want daarna gooiden wij alle schroom van ons af. Wij waren feller op de bal en drukten meer naar voren. DETO kwam er nog wel gevaarlijk uit, maar vonden dan wel onze laatste defensielijn of Gerco Peters op hun pad die ons, niet alleen de 1e helft, in de wedstrijd hield.
Ploegman_Erwin_2eva.jpgUit een corner scoorden wij de verdiende aansluitingstreffer. De bal werd 2e paal ingebracht door PW7 en Bertin kopte deze bal perfect voor zodat Erwin hem binnen kon koppen! Vlak voor rust kwamen wij langszij via Kevin. Na een goede aanval kwam de bal in een scrimmage voor de voeten van Kevin en hij schoot onberispelijk binnen!Bolks_Kevin_2eva.jpg

In de rust werden er geen tactische wijzigingen gedaan en het plan was om zo door te gaan. De 2e helft begon DETO beter, maar echte kansen werden er niet gecreëerd. Wij stelden daar eigenlijk ook weinig tegenover op dat moment. Na een uur spelen kwamen dan de eerste pijntjes…Stijn gaf aan dat die niet langer door kon en ook Tom zat er door heen.
Tijd voor ‘verse’ wissels dus. Routiniers Edwin en Ron kwamen binnen de lijnen en tevens werd door Arjan aangegeven om 1 op 1 te gaan spelen….alles of niks dus. Niet wetende dat Arjan dacht dat het nog maar 1-2 stond…maar dat terzijde.;) Door deze omzetting kwamen wij wel gevaarlijker uit de voeten, zo gevaarlijk zelfs dat de keeper van DETO erg hard aan de handrem moest trekken.
Robbin werd rand 16 gewoon neergeschopt door de uitkomende keeper van dienst, ‘Henkie’, terwijl hij hem passeerde.  De scheids kon maar 1 ding doen….en dat was…GEEL trekken!?!? Huh…inderdaad…donkergeel in plaats van donkerrood. Over de uitleg viel te debatteren, maar het zij zo.
De vrije trap van Ron die volgde had een beter lot verdiend! Hij schoot hem binnenkant paal helaas uit het doel. Maar we gaven niet op Willems_Patrick_2eva.jpgdaarna. Na een balverovering op het middenveld wist Bertin met zijn laatste krachten de assist te geven op PW7. Bertin bleef met kramp achter maar PW7 ging 1 op 1 op het doel af…hij maakt het ‘koelbloedig’ af en met iets meer geluk dan wijsheid kabbelde de bal het doel in!
Daar was dan eindelijk de dikverdiende voorsprong en deze werd niet meer uit handen gegeven! Na dik 90 minuten vond de goed leidende scheidsrechter het dan ook goed geweest! Tijd voor een warme douche, een mooi feestje en niet te vergeten….de 3 kannetjes bier van Arjan!

(EH)