‘Twidde’ sluit het seizoen positief af!

SC Lutten 2

20 mei 2023 12:30

G. van der Veen

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

‘Het kan verkeren’…waar kennen wij dat toch van?
Zo win je geen enkele pot en zo win je de laatste 2 wedstrijden van het seizoen met 2 maal 3-1.
Bolks_Arjan_2e_trainerva.jpgDe opdracht van scheidend trainer Arjan Bolks was simpel. De laatste 2 wedstrijden winnen en dan konden we tenminste het seizoen met een goed gevoel afsluiten. En zo geschiedde, met minimale manschappen, missende basiskrachten is er toch maximaal gepresteerd.
Vorige week werd er verdiend uit gewonnen met 1-3 van DVC Dedemsvaart. Naar horen zeggen speelden ze erg opportunistisch en met die ruimte achter de verdediging wist ons goudhaantje Kevin Bolks wel raad mee.
Afgelopen zaterdag stond dan de laatste partij van dit korte seizoen op het programma. Lutten 2 was de tegenstander. Zij kennen een wisselvallig seizoen en voor ons was het maar de vraag in welke sterkte zij op het Westerpark kwamen.
Wij moesten daarentegen Erwin en Roy H. uitlenen aan het 1e, waren Ron en Stefan er niet bij, maar konden wel rekenen op Ruben Dijk.  Achterin stond Tom weer op een vertrouwd plekje, lees: ‘dan hoef ik niet zoveel te lopen’.
In het begin was het even aftasten, maar al gauw werd duidelijk dat er vandaag kansen voor ons lagen. Lutten probeerde het veelal over de zijkanten en af en toe een steekpass door het midden.
Gelukkig leidde dat nog niet tot al teveel gevaar en anders stond Thijs goed op zijn plek.
Na goed doordrukken kwamen wij verdiend op een 1-0 voorsprong. Een mogelijkheid leek te stranden tot dat de bal opnieuw werd ingebracht Bolks_Kevin_2eva.jpgen Kevin van dichtbij hard binnenschoot.
Daarna hetzelfde laken een pak, betere kansen voor ons, maar ook de uitbraken van Lutten kwamen gevaarlijk dichtbij het Roodzwarte doel.
Kevin schoot ons wederom op 2-0, hij werd weer eens goed weggestuurd en na wat gepingel en geklungel rolde de bal langzaam in het lege doel.
Vervolgens was het wel billenknijpen tot de rust, want de 2-1 hing ook in de lucht. Een opgelegde kans voor een Luttenaar werd gelukkig voor ons finaal gemist.
De 2e helft moesten we beginnen zonder Robbin, die met een hamstringblessure in de rust moest achter blijven. ‘Dijkie’ was zijn vervanger.
Lutten drukte vanaf het begin ons naar achter en het was letterlijk alle zeilen bijzetten voor onze verdedigende linie.
Lutten leek al snel de aansluitingstreffer te maken, maar Thijs werd zichtbaar gehinderd waardoor die treffer niet door ging. Toch waren wij gewaarschuwd, wij kwamen er zelf niet meer zo makkelijk uit en het was vooral tegenhouden in deze fase. Helaas konden wij de 2-1 niet voorkomen, misscommunicatie en niet tijdig ingrijpen leidde daartoe.
Het was wachten op ofwel de 3-1, of de 2-2…beide ploegen waren moe en het heerlijke zonnetje deed zijn werk goed. Een afgeslagen corner van Lutten werd door Bertin tot een diepe bal gepromoveerd en die stuurde onze wakkere en overmoeibare Lars op een rush langs de rechterkant van het veld! Knap hield hij de bal binnen en wist de compleet vrijstaande….Kevin natuurlijk te bereiken die de keeper uitspeelde en de eindstand van 3-1 op het scorebord zetten!
Vervolgens waren er nog een aantal dikke kansen om de score uit te breidden, maar dat zat er niet meer in.
Na dik 90 minuten floot de prima leidende scheidsrechter Gerrit van de Veen af.
bruin_de_william_2e_leiderv.jpgOp ons geliefde veld 2 werd er daarna afscheid genomen van Arjan Bolks en William de Bruin die hun taken er bij neer leggen.
Heren, enorm bedankt voor de afgelopen seizoenen en we zien jullie graag volgend seizoen weer eens langs de kant!
Voor ons spelers is het nu tijd om de boarding in te gaan, andere elftallen helpen met de laatste partijen van dit seizoen, vervolgens lekker genieten van de vakantie en er volgend seizoen weer te staan. Hopelijk met een grote fitte selectie.
In welke klasse wij aan gaan treden is nog onbekend, alhoewel wij wel een lichte voorkeur hebben!
Tot volgend seizoen en we zien elkaar voor nu, eerst in de bakken!

(EH)