Laatste competitiewedstrijd vader en zoon Willems JO11-1

Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

Willems_Floris_jo11-1va.jpgWillems_Henri_jo11-1_trainerva.jpgZaterdag 20 mei was het dan echt de laatste competitiewedstrijd van trainer Henri Willems en zijn voetballende zoon Floris. Een verhuizing naar Gramsbergen zorgde voor de laatste wedstrijd voor de rood-zwarte trots. Om 10 uur klonk het eerste fluitsignaal en trapten de boys van JO11-1 af tegen Luctor et Emergo uit Almelo. De wedstrijd stond onder de bezielende leiding van Milan Kats. Uiteraard was het de intentie om de scheidende trainer een mooi afscheidscadeau te geven. Afgelopen dinsdag werd er onnodig puntverlies geleden tegen Gramsbergen waardoor de titelkansen leken verkeken. Maar……..de bal is rond en het is 8 tegen 8. Met andere woorden, er kon nog van alles gebeuren.

Mariënberg begon scherp aan de wedstrijd maar een momentje van onoplettendheid zorgde er toch voor dat Luctor kon scoren. Gelukkig kon dit even later worden recht gezet en stond niets een klinkende overwinning in de weg. De ploeg van trainer Henri liep daarop uit naar een klinkende 7-1 overwinning.Er was een mooie publiekswissel voor Floris die na 7 seizoenen voor de laatste keer het rood-zwart droeg. Na eerst door zijn ploeggenootjes op de schouders te zijn genomen werd er een erehaag gevormd waardoor hij het veld verliet.
230520_jo11-luctor_068.jpg
Niet veel later klonk het laatste fluitsignaal was het tijd om trainer Henri te bedanken voor zijn inzet voor onze club. De bevlogen trainer ontving van zijn spelers een mooie foto als herinnering aan zijn jaren bij VV Mariënberg. Floris ontving een bal met alle handtekeningen van zijn teamgenoten.
230520_jo11-luctor_077.jpg
Namens de jeugdcommissie was het Roy Lotterman die nog een paar mooie woorden voor Henry in petto had en werden de bloemen overhandigd.
230520_jo11-luctor_079.jpg
En toen was het uiteraard tijd voor een patatje in de Spil.

Henri; dank voor jouw inzet en enthousiasme voor de club. De jongens hebben een geweldige trainer gehad en zullen je trainingen en bevlogenheid missen. En Floris, onze kleine dribbelaar op het middenveld, daar gaan we vast nog meer van horen.
Heren, veel succes in Monkeytown en onze paden zullen vast nog wel weer eens kruisen.

En oh ja………na afloop van de wedstrijd bleek dat grote concurrent om de eerste plek, Daarle, had verloren! Als de ‘rest’ geen hele gekke dingen doet komende zaterdag, kunnen we (op doelsaldo) volgende week nog kampioen worden van deze competitie. Dit gaat vast tijdens het teamuitje nog gevierd worden.