Mariënberg boekt dubbele zege!

Voorwaarts V. 1

3e klasse D

24 november 2018 14:30

(winst op Voorwaarts en trainer tekent bij….)
Na de zege (2-0) op Voorwaarts maakte trainer Niels van ’t Hoog bekend aan zijn selectie dat hij ook volgend seizoen te vinden is op het Westerpark. Dat vinden wij meer dan fantastisch nieuws, afgelopen zaterdag dronken wij er eentje extra op. Zelfs een 17-jarige mocht even, terwijl niemand oplette, van zijn biertje nippen. Nou ja, twee want naast de overwinning op Voorwaarts ziet tevens Niels toekomst in de dromen van Mariënberg. Het kan verkeren, Bredero zei het al.
Het bleef nog lang errug gezellig in de derde helft want als je wint heb je vrienden….Rijen dik.
Eenvoudig kwam de zege niet tot stand. Na 45 minuten ballen op het strakke veld van de roodzwarten had het zomaar 2-2 kunnen staan. Echter, de keepers van beide elftallen waren de absolute helden van de dag. Doelman Dinand Stuifzandt had prachtige antwoorden op ondermeer doelpogingen van Rolf Hofsink en Ryan Buitenhuis.
Zijn collega, poortwachter Thijs Altena, aan de andere kant liet tevens zien uit het juiste keepershoutwerk te zijn gesneden. Met katachtige reflexen hield hij voor de noodzakelijke onderbreking prachtig de nul.
De neutrale toeschouwer was spekkoper.
Twee ploegen die aan elkaar gewaagd waren. Niet altijd even goed voetbal, maar de passie en inzet was hartverwarmend te noemen. Wel lekker want aan de zijlijn was het koud, gelukkig kon je je in de rust verwarmen aan overheerlijke snert van Martine en broodjes Rookworst van Albert.
Na rust golfde het spel een beetje op en neer. Het niveau van de eerste helft werd niet meer gehaald maar spannend bleef het wel.
Spits Gert Dogger miste een bal die Gert anders nooit miste, maar ook Mariënberg deed een duit in het spreekwoordelijke zakje.
Ach, een kniesoor die daarop lette. Ondanks de kou bleef je aan de lijn gekluisterd. Het was zo’n wedstrijd, wie het eerste doelpunt scoorde kon wel eens het duel gaan winnen.
De ontmoeting tussen Mariënberg en Voorwaarts leek op een doelpuntloos gelijkspel af te stevenen, misschien afgelopen zaterdag wel de enige juiste verhouding toch viel het kwartje eens de kant van het roodzwarte hart op.
Een aanvaller van Voorwaarts beging een overtreding op laatste man Roy Kelder. Hij nam razendsnel de vrije trap en zijn pass bereikte André Plaggenmars die wonderschoon de bal over de net iets te ver voor zijn doel staande Stuifzandt met een weergaloos wippertje verschalkte, 1-0 na 87 minuten.
Het Westerpark explodeerde…..Hier had heel Mariënberg naar gehunkerd.
De buit was helemaal binnen nadat Niek Lamberink slim Rolf Hofsink met een mooie steekpass bereikte die zag de goed meegelopen Kevin Bolks in zijn ooghoek en die rondde simpel maar koelbloedig af en schoot de thuisploeg definitier naar de 2-0 eindstand.
Eind goed, al goed. De laatste plek werd overgedragen aan een andere ploeg en Mariënberg klom naar de 11e stek. Nog drie wedstrijden voordat koning Winter zijn intrede doet…
Volgende week Juliana’32, de club van mien Ome Johan. Dan Kloosterhaar en wij sluiten het jaar af in Banthum voor de onvervalste kanaalderby.
Kortom, het leven lacht ons weer toe. Winnen van Voorwaarts en wij zijn voorlopig nog niet af van Niels. Mooi man….Joah, mag wel zo.

Opstelling: Thijs Altena, Roy Doek, Roy Kelder, Dani van der Veen, Dennis van der Veen, Roy Lotterman, Erjan Lamberink, Rolf Hofsink, Patrick Willems, Ryan Buitenhuis (84. Kevin Bolks), André Plaggenmars (89. Niek Lamberink)

Man van de Wedstrijd: Dennis van der Veen (If you are good enough, you are old enough)