Mariënberg en SVVN op herhaling!

SVVN 1

Patrick Willems (intikker)
Patrick Willems (intikker)

22 september 2018 14:45

(Seizoensopening levert wederom een gelijkspel op, 2-2)1/26

De eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen is gespeeld. Nog vijfentwintig te gaan. Een gelijkspel (2-2) was het relaas na 2 x 45 minuten, die in de tweede helft voornamelijk vanonder de paraplu moest worden aanschouwd langs het kunstgrasveld. De hemel brak open boven het Westerpark en het bleef pijpenstelen regenen. Het hoofdveld was nog verboden terrein voor de 22 acteurs. Iets met verkeerd ingezaaid gras, te veel zon en te weinig water. Iets in die volgorde, kan ook wat anders zijn geweest…. Jammer, voetbalwedstrijden moet je willen spelen op echt gras….
De roodzwarten kenden een niet al te beste voorbereiding. De meningen waren derhalve dan ook verdeeld voor aanvang van de wedstrijd tegen onze gasten uit Nijverdal.
Is het glas halfvol of toch halfleeg…?
Trainer Niels van ’t Hoog begon met twee van zijn drie teruggekeerde verloren zonen in de basis. Roy Kelder werd in de achterste linie gepositioneerd en Bertin Veurink kreeg een plek op het middenveld toebedeeld. Kevin Bolks begon op de bank. Roy Lotterman maakte tevens zijn rentree na lang blessureleed. Roy Doek zit daar nog even in, hij liep in de voorbereiding een liesblessure op.
Verder lijkt de kans klein dat Jari van der Veen, keeper Jelle Brinks en verdediger Ruud Woelderink dit jaar nog speelminuten gaan maken.
Maar het glas is halfvol ipv halfleeg….
Om iets voor drie uur floot scheidsrechter Gert Maneschijn voor het eerst op zijn fluit. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd. Toch was het SVVN die via een terechte elfmeter de leiding nam. Bertin Veurink haakte ongelukkig maar wel in zijn eigen zestien een speler van SVVN, Maneschijn kon niks anders doen dan naar de stip wijzen. Chiel Karkdijk schoot onberispelijk raak en stuurde Thijs Altena naar de verkeerde hoek, 0-1.
Maar de thuisploeg was alleszins onder de indruk. Meteen vanaf de aftrap werd er koers gezet naar het doel van SVVN. Uit een mooie aanval maakte Patrick Willems de gelijkmaker na een prachtige voorzet van Erjan Lamberink, 1-1 na 10 minuten voetballen.
Hierna trok Pluvius aan de bel, vele supporters verkozen de verpozing in de warme kantine in plaats van aan de zijlijn te blijven staan.
Na rust was de eerste beste kans voor de gastheer. Jammer genoeg ging de bal aan de verkeerde kant van de paal, uit het blikveld van Mariënberg gezien.
Het bleef regenen, de ene paraplu was nog lelijker dan de andere….Roodzwart is het devies!
De seizoensouverture leek op een gelijkspel af te stevenen, echter ineens een kleine 10 minuten voor tijd, was het SVVN die door een fout van Mariënberg de 1-2 in de schoot geworpen kreeg. Potverdikkemei…. Toch de deksel op de neus.
Echter toonde Mariënberg veerkracht en bleef de rug rechten ondanks de doorweekte shirts. De tijd tikte al de blessuretijd aan toen opnieuw Patrick Willems de gelijkmaker binnengleed na een cornerbal van invaller Tom de Lange.
De verdiende gelijkmaker, al zeggen wij het zelf door de roodzwarte bril.
Door het 2-2 gelijke spel herhaalde de geschiedenis zich en eindigde de seizoensopening net als vorig jaar tegen hetzelfde SVVN met een remise.
(AD)

Opstelling:
Thijs Altena, Roy Kelder, Hendri Hofsink, Michael Zweers, Dani van der Veen, Bertin Veurink (86. Tom de Lange), Rolf Hofsink, Roy Lotterman( 67. Ryan Buitenhuis), Patrick Willems, Erjan Lamberink en André Plaggenmars

Man van de Wedstrijd:
Patrick Willems (dank voor de foto Martine!)