Mariënberg op karakter langs Hellendoorn

v.v. Hellendoorn 1

2 februari 2019 14:30

G.W.F. Moeken

(Westerparkbewoners pakken broodnodige zege)
De verdiende 1-0 overwinning op nummer vier geeft de roodzwarte burger moed!
Hellendoorn dacht de klus op een koud Westerpark eenvoudig te klaren tegen laagvlieger Mariënberg maar kreeg mede door de onverzettelijkheid van de gastheer de deksel genadeloos op de neus. De punten bleven achter in Mariënberg.
De ploeg van trainer Niels van ’t Hoog kon na 90 minuten loodzware minuten opgelucht adem halen. De zege werd over de streep getrokken op basis van bloed, zweet en tranen en door het feit dat er een team stond waar niemand door de ondergrens zakte.
Nu nam ieder zijn verantwoordelijkheid. Voetballend was het niet goed maar het principe vrouw en kinderen werd alle eer aan gedaan!
De trainer moest andermaal puzzelen met zijn opstelling wegens blessures, schorsingen en door (wintersport)vakanties, dat blijft een lastig verhaal.
Zo kon het gebeuren dat de 38-jarige Erik Huibers zijn handschoenen weer eens onderuit zijn sporttas viste.
Vissen hoefde hij niet, hij liet zien het keepen nog niet verleerd te zijn. Vlak voor het sluiten van de markt behoedde hij Mariënberg nog voor de onverdiende gelijkmaker van Hellendoorn.
Het leverde hem een clean sheet op en tevens de ere-titel Man van de Wedstijd. Klasbak!
Tevens was spits André Plaggenmarsch niet beschikbaar. Rolf Hofsink werd een positie naar voren gedirigeerd.
Om half drie floot arbiter Gerwin Moeken voor het duel Mariënberg – VV Hellendoorn.
Op papier en gezien de grootte van de club was Hellendoorn de torenhoge favoriet, echter kwamen de Hellendoorners nooit in haar spel. Na amper zeven minuten keken ze al tegen een niet ingecalculeerde achterstand aan. Een vrije trap werd de zestien ingeslingerd en door een woud van benen schoot Dani van der Veen, al dan niet via een Hellendoorn-speler de 1-0 binnen.
Een welkome opsteker. Het antwoord van de gasten bleef de gehele eerste helft uit.
Het was notabene de thuisploeg die Hellendoorn voor de onderbreking nog meer pijn had kunnen, misschien wel moeten doen. Een snoeiharde vrije trap van Patrick Willems spatte uitéén op de deklat en een kopbal vlak voor rust had een beter lot verdiend.
Na de thee drong Hellendoorn wel iets meer aan maar werd het nooit echt gevaarlijk.
Hellendoorn had het niet en Mariënberg koesterde de voorsprong.
De bevrijdende 2-0 werd wel gemaakt maar op advies van zijn grensrechter keurde Moeken de goal af. Volgens vele (neutrale) toeschouwers onterecht. Zoals al eerder gezegd. Looms kon vroeger veel beter voetballen dan vlaggen. Schoenmaker blijf bij je leest!
Omdat Huibers vlak voor tijd op zijn post stond viel het kwartje nu eens de goede kant op, namelijk die van Mariënberg.
Een overwinning die broodnodig was maar ook zo welkom. Volgende week moet deze zege een vervolg krijgen in Nijverdal als SVVN onze volgende tegenstander is.

Opstelling:
Erik Huibers, Roy Kelder, Michael Zweers, Roy Doek, Dennis van der Veen, Dani van der Veen, Bertin Veurink (89. Niek Lamberink), Patrick Willems (90. Bryan Lamberink), Rolf Hofsink, Ryan Buitenhuis (69. Wesley Willems), Kevin Bolks.

Man van de Wedstrijd:
Erik Huibers!