Mariënberg wint laatste wedstrijd van het seizoen!

Blauw Wit '66 1

Rolf Hofsink (intikker)
... (kopbal)
Rolf Hofsink (schot)
Kevin Bolks (schot)

25 mei 2019 14:30

J.J. (John) Schumer

(Thuisploeg is Blauw Wit met 4-2 de baas….)
Het ging niet zonder slag of stoot.
Want twee maal kwam degradant Blauw Wit langszij maar in de slotfase trok Mariënberg toch uiteindelijk aan het langste eind en won zo haar laatste wedstrijd van het seizoen met 4-2.
Eind goed, al goed!
Na de tijd bleef het nog lang errug gezellig op het Westerpark, de thuishaven van de roodzwarten.
Natuurlijk was het een wedstrijd om des keizers baard maar wel eentje die Mariënberg wilde winnen.
Blauw Wit liet tevens zien uit het juiste winnaarshout te zijn gesneden, ondanks het feit dat ze volgend jaar 4e klasse spelen wilden ze nog wel even drie punten ophalen uit Mariënberg.
Het was een herhaling van zetten. Want net als de vorige ontmoeting verzuimde de voorwaartsen van Mariënberg om het duel al in de eerste helft te beslissen. Nu stond er na 45 minuten een 1-1 tussenstand op het scorebord terwijl minimaal twee dotten van kansen om zeep werden geholpen.
Aan de andere kant was Blauw Wit tevens niet scherp genoeg. Een bal op de paal en een 100% kans was niet besteed aan de gelegenheidspitsen van de ploeg van trainer Helwich Machielsen (met 1 L hè).
Na rust was het Ryan Buitenhuis die profiteerde van een foutieve spelhervatting van de Holtenaren.
Hij schoot beheerst de 2-1 voorsprong achter William Kolkman.
Oh ja, in de eerste helft tekende Rolf Hofsink voor de openingstreffer.
Het euvel van de eerste helft emmerde ook in het tweede bedrijf een beetje door.
Het missen van legio mogelijkheden. Zo wist Patrick vlak na de 2-1 van Buitenhuis niet af te drukken oog in oog met Kolkman. Het had de 3-1 en de beslissing moeten zijn.
Nu wist Blauw Wit in de tegenaanval wederom de gelijkmaker (2-2) aan te tekenen.
Na drie kwartier gingen de meeste supporters incluis uw razende reporter op het terras zitten, vanachter een mooi getapt biertje bleef het zicht op het hoofdveld namelijk optimaal zichtbaar.
Het was genieten op het Westerpark. Vanaf 10 meter verder dan waar wij normaal onze achterwerken parkeren zagen wij dat Rolf Hofsink Mariënberg in de 88e minuut op 3-2 zette.
Kevin Bolks schoot niet veel later alle illussies van Blauw Wit definitief aan diggels…
Hij bepaalde de eindstand op 4-2.
Eind goed, al goed!
Een kwakkelseizoen, op het rapport een mager zesje  werd desondanks vrolijk afgesloten.
Wij namen een suikerspin, een biertje, een wijntje, niet de jaren tachtig muziek die ons was beloofd ach een kniesoor die daar nog op lette. De zon bleef schijnen boven het Westerpark. Tobi passeerde een oud-keeper, Lennon bleef maar dansen op de houten picknicktafel en Boet liet zich de frikandel niet van het plastic bordje eten. Kortom, Mainbargse gezelligheid.
Eind goed, al goed!
Vlaggert Wim Doek werd tot man van de wedstrijd verkozen. Dat mag ook wel eens. Hij vlagde 26 duels onberispelijk. De vlag altijd keurig in het gelid.
Wij archiveren het seizoen 2018/2019 snel in de roodzwarte annalen…..Deze jaargang hoeven wij voorlopig niet meer te zien, achter slot en grendel wat mij betreft.
Goed weekend, een mooie zomer alvast gewenst en nu volop ons laven aan de diverse Boardingtoernooien, WK Vrouwen en meer mooie dingen.
Het leven is mooi maar je moet het wel wilen zien.
Tot volgend seizoen!