OZC wint, Mariënberg verliest!

OZC 1

Ryan Buitenhuis (afstandschot)

6 oktober 2018 14:30

(Thuisploeg zakt door ondergrens, 1-4 zege OZC)

Voetbal is het allermooiste spelletje wat er is…..Toch?
Als je afgelopen zaterdag met die mooie levensopvatting het Westerpark in Mariënberg had bezocht was je gillend naar huis gelopen….Echt wel!
Want beide ploegen incluis de 22 acteurs op het veld bakten er niet veel van. Vooral de thuisploeg, Mariënberg in dit geval, mag bij zichzelf ten rade gaan aangezien OZC nou ook niet echt de pannen van het dak speelden. Het zal de ploeg van de sympathieke trainer Martijn Berger een zorg zijn, zij verlieten namelijk het Westerpark met een dikverdiende en eenvoudige overwinning, 1-4.
Verliezen is niet erg maar het leek net of de echte ‘drive’ volledig ontbrak bij de Mariënbergers. Het eerste half uur was aan beide kanten van de middenlijn tenenkrommend. De ene foute pass volgde de andere op, hoppakee en daar ging de bal weer lang. Tot aan de 31e minuut deden Mariënberg en OZC niet veel voor elkaar onder. Ineens schoot Erwin Schuldink van afstand, pats boem 0-1. Zomaar uit het niets. Daarvoor was OZC nog niet gevaarlijk geweest, Mariënberg trouwens ook niet!
Rust!
Na de onderbreking was er nog een beetje hoop, echter bleek die hoop uit te lopen op uitgestelde teleurstelling. In de 51e minuut schoot Tom Simons OZC op 0-2 en vier minuten later gooide Frank Jansen de wedstrijd op slot, 0-3. Althans zo leek het. Want net zo onverwachts dat OZC in de eerste helft op voorsprong was gekomen schoot Ryan Buitenhuis namens Mariënberg prachtig raak vanaf rand zestien in de 66e minuut.
Nog geen minuut later had André Plaggenmars de uitgelezen mogelijkheid om het weer een wedstrijd te laten worden. Vrij voor de goal en in de vijf meter kopte hij het leder jammerlijk naast in plaats van tussen de palen. Het had de 2-3 moeten zijn….!!
In de tegenaanval besliste Marvin Veerman definitief de ongelijke strijd, 1-4. Vervolgens schoot Mariënberg geen deuken meer in de halfzachte boter. De melkboer won zijn tweede duel als hoofdcoach. Gelukkig floot scheidsrechter Hans Groenhuijsen voor het einde. De Ommer Derby die nooit het predikaat derby verdiende…Verre van dat!
Een wedstrijd om notabene behoorlijk snel te vergeten. Mariënberg scoorde dik, dik onvoldoende. Dat stond als een paal boven het (kanaal)water.
Volgende week, nieuwe ronde – nieuwe kansen!
(AD)

Opstelling:
Thijs Altena, Hendri Hofsink, Michael Zweers, Roy Kelder (68. Jordi Hierink), Roy Doek, Tom de Lange(46. Ryan Buitenhuis), Roy Lotterman, Dani van der Veen, Erjan Lamberink, Patrick Willems (66. Kevin Bolks), André Plaggenmars

Man van de Wedstrijd:
Ryan Buitenhuis