“Twidde” verslikt zich in SVV’56!

SVV '56 2

18 februari 2020 19:45

G. (Gerrit) van der Veen

Onbekend

Op papier zou je zeggen dat het een overwinning voor ons had moeten worden. Maar zo werkte dat gisteravond helaas niet…Tja..hadden we het maar op papier afgedaan, dan hadden we 3 punten gehad..;)
Nu moesten wij op een gure dinsdagavond de wedstrijd inhalen.
Eigenlijk had er qua spelbeeld maar 1 team recht op de overwinning en dat waren wijzelf.
De gehele wedstrijd waren wij de bovenliggende partij en kwamen nauwelijks in moeilijkheden.
Appie Peters hield zijn doel ook deze avond weer schoon, helaas deed zijn collega aan de andere kant dat ook.
Met de wind mee de 1e helft was het eenrichtingsverkeer richting het doel van de Sibculose keeper. Maar hij stond elke keer goed in de weg. SVV kwam er sporadisch uit en gokten dan ook op de counter.
Stefan Lok had misschien wel de beste kans om ons op voorsprong te schieten.
Een afgeslagen bal kwam via een teamgenoot bij hem voor de voeten en hij kon zo doorlopen op de keeper. Helaas faalde hij en hij zag zijn bal net naast gaan.
Er was eigenlijk nog niks aan de hand, de 2e helft zo doorgaan en de bal erin prikken was het devies.
Joost en ‘Potje’ kwamen binnen de lijnen en vooral Joost had er zin in! Ondanks dat het weer guurder en guurder werd leek ons dat niet te deren en hadden wij in die eerste 20 minuten moeten scoren.
Maar dat gebeurde niet….en toen tikte de tijd weg en begon SVV in een ‘stuntje’ te geloven. Of wellicht zat er zelfs nog wel een gestolen overwinning in….
Gelukkig gebeurde dat niet en floot de uitstekende scheidsrechter Gerrit van de Veen af voor het einde van de wedstrijd.
Dit konden weleens 2 hele dure punten zijn gezien de stand in de competitie.
Maar dat hebben we dan volledig aan ons zelf te danken.
Zoals gezegd is het nu 2 weken vrij van competitie verplichtingen.
7 maart moeten we weer thuis aan de bak tegen PH5….en daar hebben wij nog een appeltje mee te schillen!
(EH)