‘Twidde’ begin met overwinning aan 2e seizoenshelft!

Avereest 2

Robbin Bolks (intikker)
... (kopbal)

1 februari 2020 12:30

Onbekend

Met nog 10 wedstrijden te gaan is het Twidde goed begonnen aan de 2e seizoenshelft!
Afgelopen zaterdag werd er namelijk met 2-1 gewonnen van Avereest. Dat was in 2019 de seizoensopener en toen werd er door ons met 6-0 gewonnen op het eigen Westerpark.
VVA2 had dus wat goed te maken volgens hun Twitterbericht.
Na een rommelige voorbereiding en verlate wedstrijden op De Balk kon de wedstrijd dan eindelijk beginnen! We begonnen in een bijzondere opstelling want Stefan ‘Potje’ Potgieter stond op doel... Jari was onderweg, maar ging het begin van de wedstrijd in ieder geval niet halen. Gelukkig hield Stefan de 0 totdat Jari binnen de lijnen kwam. Daarnaast hebben we versterking gekregen in de vorm van Niek Noeverman. En dat mocht ook wel want Arjan Peters was afwezig namelijk. Tevens schoof Pascal Lamberink vanuit het 3e aan en deden Niek Lamberink en Patrick Willems ook weer mee.
We wisten dat Avereest de laatste tijd lekker op dreef was en niet veel meer heeft verloren sinds onze flinke overwinning. De 1e helft ging dan ook gelijk op qua voetbal. De eerste kansjes waren er aan onze kant door afstandsschoten van Patrick en Edwin. Avereest werd geleidelijk de 1e helft wel wat sterker en begon meer te voetballen, maar tot echte kansen leidde dit nog niet.
We gingen dan ook rusten met een 0-0 stand.
In de rust werden de verse wissels doorgevoerd. Joost en ‘Potje’ kwamen nu binnen de lijnen voor Edwin en Jordi.
We wisten wat we moesten doen tijdens de 2e helft en dat was vroeg scoren.
Door goed opkomen van Joost aan de rechterkant ontstond dan ook direct de kans op de 0-1, hij gaf de bal perfect voor! Robbin wist wel raad met deze kans en uiterst beheerst schoof hij de bal binnen.
Helaas zakten we meer in na deze voorsprong terwijl wij eigenlijk de betere kansen hadden op de 0-2. Deze bleef alleen uit, waardoor Avereest ook meer vooruit begon te drukken. Een paar kleine kansen aan hun kant gingen er niet in, maar toch kon een goede voorzet vanaf links nu wel koppend afgedrukt worden! Jari kon er net niet bij waardoor het weer 1-1 was.
Hierna kon het alle kanten nog op, maar de ploeg die nu scoorde ging de wedstrijd winnen, dat was wel duidelijk.
Gelukkig voor ons heeft ‘PW7’ altijd zijn momentje bij het ‘Twidde’! Middels een goede steekpass ging hij 1 op 1 op de keeper af…. ‘HIJ IS LINKS!’, werd er nog geschreeuwd! Tja…dan ken je ‘PW7’ niet…hij omspeelde de keeper en rondde beheerst met rechts af!
En daar was dan die verlossende 2-1 voorsprong!
(Zelfs Michiel vd Veen wendde zijn hoofd van het vrouwelijk schoon om deze voorsprong te vieren!)
Deze hielden we simpel vast totdat de goed leidende scheids de heer Visscher affloot voor het einde!
Een lekkere overwinning om de wedstrijd van vorige week tegen HHC 5 weg te spoelen. Deze wedstrijd van de 1e seizoenshelft nog, ging namelijk kansloos met 4-0 verloren.
Aanstaande zaterdag spelen we thuis tegen SVV’56! In de uitwedstrijd werd er met 5-1 door ons gewonnen.
Dus ook zij willen vast wat goed maken….komt dat zien!
(EH)