‘Twidde’ raakt verder achterop!

Gramsbergen 3

5 oktober 2019 13:30

A. (Albert) Peters

En niet alleen om de titelstrijd, voor zover er daarover kan worden gesproken.
Na 3 wedstrijden staat het er niet zo rooskleurig voor, voor de mannen van trainer Martin van der Poll.
Afgelopen zaterdag werd er wederom verloren met 2-0, dit maal van Gramsbergen 3.
Gramsbergen heeft flink verjongd na vorig seizoen en we hadden er ook wat meer van verwacht, maar de 1e helft werd er niet heel veel gecreëerd aan beide kanten.
Wat van de 1e helft vooral bijbleef waren de vele overtredingen. Deze resulteerden in 3 blessuregevallen. 1 aan de kant van Gramsbergen en 2 aan onze kant.
Al in de 1e minuut moest Arjan Peters het veld verlaten met een kuitblessure. Niet veel later werd Stefan Potgieter in de mangel genomen en ook Ryan Buitenhuis kreeg een flinke tik te verduren. Binnen no-time waren we dus door onze wissels heen en moest B-junior Collin Bouwhuis noodgedwongen op de bank plaats nemen.
In het veld stonden echter al 2 van zijn teamgenoten die al een wedstrijd achter de rug hadden…. Niet ideaal dus.
Zoals gezegd was er de 1e helft weinig aan de hand. Wij waren iets beter maar niet gevaarlijk genoeg voor het doel. Aan de kant van Gramsbergen was het ook niet best met vele foute passes en aannames. Onze beste kans kwam van de voet van Stefan Lok. Helaas wist de Gramsbergse keeper zijn schot knap te pareren.
De 2e helft besloten we om iets meer in te zakken en dat pakte niet goed uit.
Gramsbergen kwam beter in het spel en wonnen vrijwel ieder duel. Spijtig genoeg was het een fout aan onze kant die de 1-0 voor Gramsbergen inluidde. Knullig balverlies op het middenveld leidde een snelle counter in en de spits wist zijn voet op de juiste, of eigenlijk verkeerde manier tegen de bal te krijgen waardoor Jelle kansloos was.
Niet gauw daarna een identieke situatie. Wederom balverlies op het middenveld en uit die counter volgde snel de 0-2.
Toen was het beste er wel af aan onze kant.
Er was qua voetbal eigenlijk geen touw meer aan vast te knopen. Wel kregen we nog een beste kans op de 1-2!
Robbin Bolks werd in stelling gebracht en kon simpel binnentikken voordat hij werd gevloerd! Helaas zag de scheids er geen penal in en dus werd het ook niet meer spannend in de laatste paar minuten.
Gauw vergeten deze wedstrijd en op naar Kloosterhaar aanstaande zaterdag.
(EH)