‘Twidde’ uit de beker gewipt door DOS ’37!

DOS '37 4

... (solo)
... (kopbal)
Robbin Bolks (kopbal)
Patrick Willems (vrije trap)
Kevin Bolks (kopbal)

Groep 1 SR1

19 oktober 2019 13:30

A. (Anton) van der Veen

Onbekend

We kijken na een uur spelen tegen een achterstand aan van 0-3. Lars van der Veen en ik kijken elkaar aan; ‘Nooit zo leuk he, om er met een achterstand in te komen…ach, je kan in ieder geval niks fouts meer doen..;-)’
Na 90 minuten stond het 3-3….tja, het kan verkeren! Het leek wel of de hele ploeg eindelijk wakker werd en liet zien aan de trainer, technische staf en supporters dat het enorm veerkrachtig kan zijn.
De 1e helft ging namelijk redelijk gelijk op. DOS was niet veel beter, maar kwam er een aantal keer gevaarlijk door heen. Dit leidde alleen nog niet tot een doelpunt.
Aan onze kant was Joost het dichtst bij een doelpunt. Helaas zat de keeper lelijk in de weg en ging de bal naast het doel.
Vlak voor rust scoorde DOS dan toch via een verkeerd ingeschatte bal door Jordi. De linksbuiten zag het wel goed in en liep zo door op Jari. Helaas had hij nu geen antwoord op de goed binnengeschoten goal.
Ondanks dat we achter stonden waren we niet minder. Maar qua voetbal zat het er niet echt in. We kwamen geen afspraken na, durfden niet te voetballen en waren overal een stapje te laat.
De 2e helft konden we dit nog repareren dachten we… 5 minuten na rust stond het 0-2 en niet veel later viel klungelig ook nog de 0-3.
Klaar en over, dat was het ‘bekeravontuur’!
Maar eindelijk lieten we zien wat we wel konden, voetballen, bal rond laten gaan en maar druk houden op de tegenstander.
Robbin Bolks kopte ons knap op 1-3 en toen roken we bloed! 10 minuten voor tijd schoot PW7, Patrick Willems, ons terug in de wedstrijd met een fraaie vrije trap!
En toen was het alles of niks! DOS was het laatste kwartier aan het vertragen met de ingooi, wissels, grensrechterlijke wissels en blunders…maar gelukkig hield de goed leidende scheids Anton van der Veen daar rekening mee en werd het vervelende tijdrekken terecht bij de tijd opgeteld.
En BAM! Diep in blessuretijd kopte Kevin ons verdiend op 3-3! Uit een goeie corner kon hij frank en vrij inkoppen.
Als we nog wat meer tijd hadden, hadden we zeker weten de 4-3 nog gemaakt.
Even was het nog de vraag of we moesten verlengen, maar conform de richtlijnen van de KNVB gingen we direct over op penals:

Voor deze bekerwedstrijden geldt dat wanneer ze eindigen in een gelijkspel, er geen verlenging plaatsvindt. Onmiddellijk na het verstrijken van de reguliere speeltijd moeten beide partijen strafschoppen nemen, conform de spelregels veldvoetbal.
Strafschoppenserie (van de KNVB-site)
Als er een strafschoppenserie aan te pas moet komen om een beslissing te brengen, gaat het vanaf dit seizoen weer om-en-om. Team A begint, team B neemt daarna een strafschop, daarna weer Team A, enzovoort. De ABBA-procedure, die vorig seizoen werd gebruikt, bestaat niet meer.

Wij namen ze op de oude ABBA manier…. Ryan schoot de eerste penal direct al naast, DOS scoorde wel 2 x, daarna scoorden we via Patrick en Bas van der Veen, scoorde DOS weer, miste Kevin, pakte Jari superknap een bal, scoorde Robbin weer…En uiteindelijk wint Duitsland, uhm DOS ’37.
Het zit er dus op voor ons wat betreft de beker! We wensen DOS ’37 heel veel succes in de volgende ronde!
Wij gaan ons nu weer richtten op de competitie! Het voetbal moet zeker nog een stapje beter, maar het blijft lastig. Iedere week beginnen we met een andere basis-elf dan de week ervoor vanwege de vele blessures die we dit seizoen al hebben.
Zaterdag spelen we uit tegen Hardenberg ’85! Bij winst zullen we zeker weer een plekje gaan stijgen.
(EH)