Twidde verliest de oefen kanaal-derby!

Bergentheim 2

15 augustus 2020 14:30

G. (Gerrit) van der Veen

Onbekend

Je zou het haast vergeten, maar zaterdag 15 augustus stond er gewoon een kanaalderby op het affiche! We hebben de razende reporter van Marienberg helaas aan de kant moeten missen, daar hij vast nog genoot van het mooie zomerweer!

Na maanden van wachten kon er dus eindelijk weer een wedstrijd worden gespeeld op het Westerpark!
Dit uiteraard onder de protocollen waar we ons aan moeten houden…geen handjesgeschud tussen de aanvoerders maar gewoon ouderwets schreeuwen wie je bent! Enfin, het is wat het is.

We mochten dus na een weekje trainen al direct voor het ‘echie’ tegen Bergentheim 2! Een mooie oefentegenstander aangezien wij daar straks ook in de competitie tegen moeten spelen.
‘Nieuwbakken’ trainer Arjan Bolks neemt voor dit seizoen de honneurs waar voor het 2e elftal samen met de vertrouwde gezichten William de Bruin en Eric van de Vegt!

Er stond een mix van het 2e en 3e elftal vandaag op de grasmat. Een aantal genieten nog van de vakantie en de eerste trainingen (lees: pijntjes) zijn toch altijd weer een beetje wennen. Uiteraard heeft iedereen wel wat voor zichzelf gedaan, maar een wedstrijd spelen is toch anders.

De 1e helft ging vrijwel gelijk op. Na een kwartiertje aftasten van beide kanten stond het redelijk goed. Bergentheim was voetballend wel de bovenliggende partij, maar echte kansen ontstonden nog niet. Toch stond het met rust 0-2 voor Bergentheim.
Vlak na de drinkpauze werd er een corner slecht weggewerkt aan onze kant en de inkomende speler van de 16 werkte de bal netjes in de verre hoek.
We waren even van slag omdat de 0-2 ook kort daarna viel. Een voorzet vanaf de linkerkant kon toch worden voorgegeven en de spits stond frank en vrij voor het doel om de bal binnen te werken.
Een gevalletje van meelopen was waarschijnlijk voldoende geweest, maar zoals gezegd… het is allemaal weer even wennen.

In de rust werden er een paar tactische wijzigingen gedaan en werd er vers bloed binnen de lijnen gebracht. We gingen van 4-4-3 naar 4-4-2 en dit lag ons wat beter.
De 2e helft ging gelijk op en naarmate de tijd vorderde ontstonden er een aantal kansen aan onze kant, helaas kwam daar geen doelpunt uit.

Bergentheim was nog dicht bij de 0-3, maar de lat bood gelukkig uitkomst voor ons.

Al met al een nuttige oefenwedstrijd dus voor ons en ik denk ook voor Bergentheim.

Ondanks de warmte was het toch wel fijn om eindelijk weer een wedstrijd te kunnen spelen.
We kunnen voortborduren op het eerste halfuur en de 2e helft van de wedstrijd, maar er is ook nog genoeg werk aan de winkel.

Aanstaande zaterdag oefenen we tegen Bruchterveld 2 en dat is ook een tegenstander in de competitie straks! Kieken wat ut wordt….

(EH)