‘Twidde’ verslikt zich in routiniers van HHC 4

19 september 2020 13:45

A. (Albert) Peters

Onbekend

Afgelopen zaterdag was het dan zover! Eindelijk mocht de competitie dan weer beginnen. Wij konden direct aan de bak tegen HHC 4. Met veel oud-eerste spelers als Offringa, Scheepmaker en onze ‘eigen’ Breukie..
Zelfs zijn vader was speciaal afgereisd naar het Westerpark voor deze wedstrijd….of kwam hij toch voor de kanaalderby? Laten we zeggen dat het 2 vliegen in 1 klap waren.
2e_2a.jpgOnze voorbereiding verliep voorspoedig naar deze wedstrijd toe. Het was even opstarten met 2 nederlagen op rij, maar in de beker hebben we laten zien dat we goed mee konden komen met onze tegenstanders. Het 1e kwartier van de wedstrijd was voor HHC. Ze lieten het balletje simpel rond gaan en vooral vanaf de linker voorkant waren ze gevaarlijk. Jordi begon al niet okselfris aan de wedstrijd en kreeg dan ook nog te maken met de lastige nr. 84 van HHC.
Na een minuut of 20 ging het meer gelijk op en lieten wij ons ook zien op de helft van de tegenstander, helaas leidde dit nog niet tot kansen.
Na een klein half-uur spelen lag de bal dan toch achter Jelle. Een aanval over de linkerkant eindigde dan toch in het netje.
Jammer, want Jelle had ons daarvoor meerdere malen gered van een achterstand.
Eigenlijk was er nog niks aan de hand tot die goal. Een foute pass op het middenveld leidde helaas niet veel later de 0-2 in. Scheepmaker soleerde zichzelf naar de comfortabele voorsprong.
Dit leek ook de ruststand te worden…totdat er een vrije trap werd weggeven.
Deze werd vakkundig in de vrije hoek geschoven en zo gingen we toch rusten met een dikke 0-3 achterstand.
Maar we hebben in voorgaande wedstrijden laten zien dat we daar makkelijk van terug konden komen. ;)
We begonnen ook goed aan de 2e helft.
Wel moesten we verder zonder Roy Lotterman en Niek Noeverman. Roy kampt met een knieblessure en Niek mocht op de bank plaatsnemen bij het 1e.
Daar kon Niek ook de 2e helft ook nog weer even lekker tegen Bergentheim aan de bak. Maar deed dat met verve en speelde een dijk van een wedstrijd!
Even leken wij de spanning in de wedstrijd terug te brengen. Stefan Potgieter wist na 10 minuten spelen de bal prachtig te lobben over de uitgekomen keeper. En het 1e kwartier in de 2e helft hadden wij ook het betere van het spel.
Als we toen de 2-3 hadden gemaakt had het anders kunnen aflopen….
Maar dat gebeurde niet. De buitenspelval aan onze kant klapte niet goed dicht en HHC liep daardoor uit naar 1-4.
Dat kort daarna (1 minuut later….) ook nog de 1-5 viel was meer voor de statistieken.
Na 90 minuten floot de prima leidende scheids Albert Peters af.
We weten weer wat het is om in de 3e klasse te voetballen en hadden al rekening gehouden met HHC4 als één van topploegen in de competitie.
Er is nog geen man overboord.
Aanstaande zaterdag gaan wij op bezoek bij DOS’37 en dan mogen we tegen het 3e elftal aantreden.
(EH)