Mariënberg verliest met 0-3 van de Volharding!

SVVN 1

3e klasse D

3 oktober 2020 14:30

Z. (Zander) Pouls

(SVVN maakt einde aan de traditionele gelijke spelen)
Voetballen zonder het hondstrouwe publiek is niet wat.
Echt niet!
Die conclusie mag je rustig trekken na 2 x 45 minuten voetballen op een troost- en sfeerloos Westerpark. Wat ik oe brom!
Dat had ik u ook medegedeeld als wij gewoon hadden gewonnen. Waarvan Akte!
Voetballen zonder supporters is als bier zonder schuim, is als boerenkool stamppot zonder jus of tomatensoep zonder ballen.
Kortom, gewoon geen bal aan.
En dan verlies je ook nog, vrij kansloos, van SVVN uut Nijverdal.
Waar wij normaal gesproken alleen maar gelijke spelen tegen noteren.
Dat was afgelopen zaterdag niet het geval. Bij lange na niet.
201003_1e-svvn_071a.jpgMariënberg beschikt sinds zaterdag over een nog overvollere lappenmand.
Spits Rolf Hofsink haakte af na een half uur spelen, het schoot hem in de hamstring.
Verder voetballen was niet verstandig. Hij kon zich nestelen naast Wesley en André.
Zo zat de complete voorhoede wortel te schieten op een leeg Westerpark.
Een handjevol mensen lang de lijn. Wat notabelen van Mainbarg en SVVN en wat mensen van de ‘pers’ die het publiek via de diverse sociale mediakanalen op de hoogte hielden.
We konden helaas geen mooie berichten via draadjes en golven doorsijpelen…
Neuh, SVVN was afgelopen zaterdag gewoonweg te sterk.
Niet dat zij nu de pannen van het spreekwoordelijke dak speelden maar de tegenstand van Mariënberg was te mager.
Na amper een kwartier spelen had de thuisploeg al achter kunnen staan met 0-2.
Maar de paal en Dennis van der Veen die een bal wegkopte op de doellijn voorkwamen een vroege achterstand.
Daarover kon Mariënberg slecht 1 goed lopende aanval tegenover stellen die wel een doelpunt had verdiend. Maar het geluk zat vandaag verstopt op het Westerpark en liet zich niet zien.
Vlak voordat Rolf uitviel kwam SVVN op de reeds in de lucht hangende voorsprong.
In de 29e minuut schoof Bas Koedijk de 0-1 onder Thijs door.
Vlak voor rust verdubbelde Jimmy Scharphof van rand zestien de score.201003_1e-svvn_113a.jpg
Zijn ziendende schot was Thijs te machtig en zorgde er voor dat SVVN vlak voor de rust op rozen en 0-2 voorsprong zat.
Na rust wisselde Niels van ’t Hoog de 17-jarige Collin Bouwhuis voor de moegestreden Patrick Willems.
In het eerste bedrijf had onze trainer Lars van der Veen al gebracht ten faveure van Rolf. Lars telt ook nog maar 17 zomers…..Wat dat betreft zit het wel goed met de opvolging van Rolf en consorten…Dat was de enige winst van 3 oktober van het jaar 2020.
Want al goede bedoelingen ten spijt. Na 3 minuten in de tweede helft was de wedstrijd al gelopen.
De zoon van Frederic, Marvin Thomas, schoot alle illussies van de roodzwarten voorzichtig aan diggelen. 0-3. Mariënberg probeerde het wel. Maar het verjongde elftal  kon geen potten breken.
Doelman Loohuis hield vrij simpel eenvoudig de nul. Zijn collega aan de andere kant voorkwam nog enkele doelpunten…Zo bleef het uiteindelijk bij een meer dan verdiende 0-3 zege voor onze gasten uit Nijverdal.  De vriendschap die met de vorige wedstrijden een flinke deuk had opgelopen herstelde zich een beetje. Wat een bak koffie in de rust al niet kan doen. Ach, als je altijd je gelijk wilt halen vind je nooit het geluk, wat ik oe brom! Uithuilen derhalve voor de Westerparkbewoners….Gef allemaal nog niks…Volgende week, nieuwe ronde – nieuwe kansen. Dan reizen wij af naar Hengelo waar Wilhelminaschool voor gastheer zal spelen. Voor nu, goed weekend.
Wij gaan hier aan de Bock, met welgeteld 4 mensen en op gepaste afstand. Not!
Wel met z’n allen in de Efteling op op het terras maar met een paar lui langs de lijn kan dan weer niet. Tja….Zeg het maar.