Mariënberg in slotfase langs CSV’28

Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

(Roodzwart wint eerste bekerwedstrijd met 1-0)
Terwijl bijna iedereen zich al had verzoend met een doelpuntloos gelijkspel, de meeste Westerparkbewoners reeds een biertje hadden besteld op het Henk Veltink terras, viel het winnende doelpunt alsnog.
Veen_van_der_Bas_1ev.jpgJongeling Bas van der Veen schoot hard en onberispelijk de 1-0 tegen de touwen.
Wellicht niet verdiend, maar who cares…?!?
Zo werd het eerste ‘officiële’ duel in bijna een jaar tijd met een minimale zege begroet.
Tuurlijk, de bekerwedstrijden zijn de opmaat (ter voorbereiding) als straks op de laatste zaterdag van september eindelijk het nieuwe seizoen ‘21/’22 zal beginnen.
Toch wil de nieuwe trainer Arjan Visscher alle wedstrijden graag winnen, aard van het beestje en zover dat het natuurlijk mogelijk is.
Niks mis met deze instelling. Je moet schieten om te scoren. Onze jonge oefenmeester zit er sowieso kort op om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen.

Met de 1-0 overwinning voldeed het vlaggenschip van de roodzwarten dus aan één van de wensen van Visscher. Langzaam maar zeker kleurt het elftal naar het palet van zijn trainer.
Veel plekjes zijn ingevuld, een paar vaste zekerheden kun je al schilderen op het roodzwarte doek.
Afgelopen zaterdag stond een mooie mix van routeniers en enkele talentvolle spelers aan de start van het duel tegen onze gasten uit Stadshagen, Zwolle.

Arbiter John Schumer blies om half drie op zijn gepoetste fluit. 22 acteurs kwamen in beweging op een fraaie grasmat en een koperen ploert die zijn felle zonnestralen liet zien.
Misschien wel de laatste mooie dag van het jaar. Je weet het niet.
Onze van een lange blessure teruggekeerde keeper Jelle Brinks liet ons genieten van zijn zweefkwaliteiten.210904_1e-csv28_065a.jpg
In het eerste bedrijf voorkwam hij zeker drie doelpunten van de bezoekers uit Zwolle met even zoveel knappe reddingen.
Daarbij kreeg hij nog één keer assistentie van Ryan Buitenhuis, die staand op de doellijn koppend een voorsprong van CSV’28 naar de eeuwige maisvelden transporteerde.
De thuisploeg kon aan de andere kant niet veel potten breken. De kansjes waren minder dan op één hand te tellen.
Waar Jelle zijn vuisten voornamelijk binnen de zestien gebruikte deed zijn CSV’28 collega dat buiten zijn doelgebied.
Met twee volle vuisten maakte hij hands waar dat niet mocht, voor scheidsrechter Schumer zat er niets anders op om hem met een rode kaart naar de kleedkamer te sturen.

Na rust veranderde het spelbeeld niet veel.
Mariënberg speelde dan wel met een man meer maar kon dat overwicht niet in doelpunten of een ruime voorsprong uitdrukken.
Binnen de lijnen werd het wat onvriendelijker, links en rechts wat irritaties. Een teken dat het met de spirit en inzet wel goed zit. Waar CSV’28 graag een rode prent had gezien voor de thuisploeg hield de scheidsrechter het bij een gele kaart.

Bij het scheiden van de markt trok Mariënberg alsnog aan het langste eind.
CSV’28 kreeg de bal maar niet weg en vanaf een metertje of vijftien voltrok Bas van der Veen het vonnis en knalde de 1-0 achter de invalkeeper van de Stadshagenaren.

Volgende week reist Mariënberg richting Zwolle-Zuid waar op het Jo van Marle Sportpark, als ik mij niet vergis, de Zwolsche Boys onze gastheer zal zijn voor bekerwedstrijd nummer twee.
Het elftal van Visscher onderweg naar later, onderweg naar de start van de competitie.
We beginnen pas, we beginnen nu pas echt…..
Deze Visscher hengelt naar meer successen met Mariënberg, wat ik oe brom.
Voetballen op zaterdag blijft toch het mooiste wat er is.