Mariënberg niet langs de Boys van Zwolle!

Zwolsche Boys 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 2 16

11 september 2021 14:30

E. Hogeweide

Jo van Marle sportpark
Landsheerlaan 44 -44
8016KH
ZWOLLE

(2e bekerduel eindigt onbeslist, 0-0)
Het is de roodzwarten niet gelukt om met een zege van het Jo van Marle Sportpark te vertrekken.
Gezien het spelbeeld en de kansenverhouding was dat misschien ook iets teveel van het goede geweest voor de ploeg van trainer Arjan Visscher. De betere kansen waren voor de Zwolsche Boys maar ze wisten onze doelman Thijs Altena niet te verschalken. Zo bleef het na 2 x 45 minuten 0-0 in Zwolle-Zuid.
De beslissing valt komende week in Daarlerveen waar de plaatselijke VV de laatste bekertegenstander in deze poulefase. Zij wisten te winnen van CSV’28 met 0-1. Hierdoor maken CSV’28 en de Zwolsche Boys niet meer kans op de poulewinst. Onze gastheer van komende week heeft aan een gelijkspel genoeg om door te bekeren. Wij moeten sowieso winnen van 4e klasser Daarlerveen, die al jarenlang spelers weet te strikken van buurtgenoot DETO, om verder te geraken in de bekerstrijd.
Het was alweer enige tijd geleden dat wij met de sympathieke club, de Zwolsche Boys, sportief de degens kruisten.
De uitslag van de laatste wedstrijd moet ik helaas onthouden wel weet ik nog dat wij na afloop van het competitieduel nog lang niet thuis waren. Toendertijd rukte één van de sponsoren, vishandel Theo Muys, een compleet visbuffet aan.
Zo beetje de hele Vecht en IJssel was leeggevist om de heren en een verdwaalde dame van redelijk wat vis te voorzien. Zalm, paling, haring, makreel, forel, garnalen…Je kon zo gek niet noemen of het was te vinden. Tja, zo gaan soms die dingen.
Gerard Lotterman, teammanager van het eerste elftal, stuurde uw razende reporter nog een smakelijke foto. Wederom was er vis na afloop, tja….Soms vertrek je te snel om ergens anders later te arriveren. Ach, wie weet. De volgende keer blijven we sowieso hangen…..
De opstelling zag er ten opzichte van vorige week anders uit. Deels door blessures, ziekte en het feit dat Visscher weer andere mensen aan het werk wilde zien. Onder de lat was er tevens een wijziging. Ook Thijs hield zijn doel schoon en liet met enkele reddingen zien dat hij ook zijn mannetje staat. Binnenkort, na de laatste bekerwedstrijd tegen Daarlerveen, zal oefenmeester Arjan Visscher zijn keus bekend maken wie voorlopig de eerste keus is.
In de eerste helft waren de betere kansen voor de thuisploeg, echter stond het vizier van de heren thuisspelers niet altijd even scherp.
Want Boys kun je de voetballers niet meer noemen, iedereen was 18+ en mag zonder legitimatie café Bloopers binnen misschien nog wel met ander bewijs….Je weet het niet.
Na rust was daar pas de eerste echte kans voor de roodzwarten maar de keeper van de Zwolsche Boys ranselde knap deze bijna 0-1 uit zijn doel. Verder weinig te melden, de ploegen waren aardig aan elkaar gewaagd. Wij hadden een goal kunnen maken en misschien hadden de Zwolsche Boys een doelpunt moeten maken.
Maar ja, je moet wel schieten om te scoren. Verder praatte het handjevol supporters zich weer bij, de laatste roddels werden uitgewisseld, iedereen is weer op de hoogte van het wel en wee in- en rondom Mariënberg, Beerze en Beerzerveld.
Toch lijkt Mariënberg op koers, op koers voor de start van de competitie op 25 september.
Het geraamte staat, met de conditie zit het wel snor en langzaam maar zeker snappen de spelers binnen de witte kalklijnen steeds beter hoe Visscher het graag voor zijn ogen ziet.
Kortom, laat het seizoen maar beginnen. We hebben er zin an….Net zoals we zin hadden in die vis van Theo Muys…maar die honneurs zijn vast en zekers waargenomen door de begeleiding van ons eerste elftal.
Joah, mag wel zo….