Wederom sterk optreden 2e elftal

11 september 2021 12:30

S. Oosterkamp

Sportpark Gerner

Het 2e elftal speelde afgelopen zaterdag haar 2e bekerwedstrijd. Na de 6-2 zege van vorige week wachtte opnieuw een uitdagende tegenstander. ASC ’62 2 uit Dalfsen, uitkomend in de 2e klasse was een tegenstander van formaat. Maar het 2e elftal had een plan, en als je een plan hebt, heb je tegen iedereen ook een kans. En dat bleek. Hoewel we vanaf het beginsignaal achteruit moesten, wisten we de tegenstander te frustreren door de linies kort op elkaar te houden en schuwden we de duels niet. De vele trainingen (we begonnen immers al in mei) hebben ervoor gezorgd dat we conditioneel voor geen tegenstander bang hoeven te zijn.

De eerste de beste uitval van onze kant was raak. Via snelle omschakeling kwam de bal bij Yorick, die er via de rechterkant weer eenHulzebosch_Roy_19-1v.jpg inmiddels befaamde sprint uitgooide. De bal werd panklaar bezorgd bij Roy Hulzebosch die de bal hard binnenschoot. Tegen de verhouding in werd het dus 0-1. Hierna moesten we ons weer beperken tot verdedigen en wachten op een counter. Die kwam er na een half uur. Robin lanceerde wederom Roy, die met een prima actie zijn verdediger het bos in stuurde en de bal feilloos binnenschoot: 0-2. Vlak voor de rust werd er even niet goed opgelet en werd een steekbal van ASC binnengeschoten door hun spits.

Na rust was het zaak om zo lang mogelijk deze stand vast te houden. Dit lukte tot een kwartier voor tijd. Een hard schot van de spits van ASC was zelfs voor Jelle niet houdbaar: 2-2. Daarna was het diezelfde Jelle die twee zekere doelpunten voorkwam met katachtige reacties. Vlak voor tijd ontsnapte Yorick aan de buitenspelval en kwam 1  tegen 1 met de keeper. Jammer voor ons, maar de keeper griste de bal net voor zijn voeten weg voordat hij binnen wilde schieten. Jammer, maar een overwinning zou ook teveel van het goede zijn geweest. Wederom dus een sterke pot voetbal van het 2e, volgende week de laatste bekerwedstrijd tegen SVZW 4. Bij winst gloort de volgende ronde, dus komt dat zien!