Mariënberg en de School delen de punten!

Wilhelminaschool 1

20 november 2021 14:30

G.J.H. Ekkel

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

(Thuisploeg weet niet te scoren, 0-0)
Het blijft een raar fenomeen. Maar het is wel waar.
Wilhelminaschool uit Hengelo is de laatste jaren een ware Angstgegner gebleken voor Mariënberg.
Niet eens zo’n gevaarlijke tegenstander, al speelden ze afgelopen zaterdag beter dan de thuisploeg, maar we kunnen er gewoon moeilijk van winnen. Je kan er wel van verliezen….
Gezien de samenstelling van het elftal en haar spelopvatting staat Wilhelminaschool gewoon te laag op de ranglijst, eerlijk is eerlijk. En tante Ali is natuurlijk altijd een pluspunt, al was ze dit keer thuis gebleven op de Vikkerhoek. Geef haar toch een functie elders, voor mijn part assistent-zeurvitter.

De eerste helft waren de vriendelijke gasten uit Hengelo de bovenliggende partij op een verder stil en verlaten Westerpark. Zo is voetballen echt geen bal aan. Waarvan Akte!
Bovendien had het elftal van trainer Arjan Visscher de hulp van de twaalfde man zaterdag wel goed kunnen gebruiken. Het leek in het eerste bedrijf wel of zijn spelers nog niet helemaal waren uitgeslapen, gevalletje te laat naar bed of Pieter geholpen op de nachtelijke daken…?
Die twee man en een paardenkop moesten in het begin alle longen uit het lijf schreeuwen om ze wakker te schudden. Want vrij vroeg in de wedstrijd ontsnapten wij twee keer aan een achterstand.
Gelukkig is onze keeper, Jelle Brinks, een jonge vader en was blijkbaar Adam vroeg deze zaterdagochtend want Brinks was wel, als enige zo’n beetje, bij de pinken en voorkwam met twee uitstekende reddingen de op dat moment verdiende voorsprong van Wilhelminaschool.
211120_1e-wschool_035a.jpg
Vlak voor rust was daar het eerste wapenfeitje van de roodzwarten maar konden wij niet afdrukken.

Na rust waren de Westerparkbewoners beter bij de les dan de School.
De eerste 5 minuten waren zelfs beter dan de eerste 45 minuten in de eerste helft daar voor.
In die fase leek het een kwestie van tijd of de voorwaartsen van Mariënberg zouden de openingstreffer produceren. Maar het vizier stond niet helemaal op de juiste scherpte of was het doelman Weegink die net als collega Brinks liet zien wel een balletje of wat tegen te kunnen houden.
211120_1e-wschool_077a.jpg
Een kleine 10 minuten voor tijd leek de tweede gele kaart voor de verdediger van Wilhelminaschool Mariënberg in het zadel te helpen maar de mogelijkheden, die er zeker waren, waren niet besteed aan de spitsen van Mariënberg of wie dan ook maar de bal voor zijn voeten of hoofd kreeg.
Vlak voor tijd mocht er nog een speler inrukken na domme aan- en opmerkingen aan het adres van de scheidsrechter.
Maar eerst kreeg Wilhelminaschool met 9 man nog de kans op de 0-1, gelukkig boezemde de uit zijn goal stormende Brinks voldoende angst in dat de spits van de School pardoes hoog over schoot.
In blessuretijd had Mariënberg twee keer de uitgelezen kans om alsnog de drie punten thuis te houden. Misschien niet geheel verdiend maar lekker belangrijk. Je hoorde ons niet klagen…
Echter te snel afdrukken of niet even de rust bewaren waren twee van de vele oorzaken dat het pleit niet beslecht kon worden. Jammer, tis niet anders. U was er niet bij, de basis van elk geloof.
Winst was wel dat wij nu niet eens een keer tegen onze angstgegner met een verkeerd resultaat van het veld stapten. Want wij spelen tegen deze Hengelöers nooit onze beste wedstrijden….Wat ik oe brom. Het is altijd stroperig, het gaat altijd moeizaam.
Maar aan de andere kant. Wat klagen wij nu, wij hebben de banden vol met wind en pakten gewoon een punt tegen Wilhelminaschool. Ok, het hadden er ook drie kunnen zijn maar wellicht, met iets minder geluk, ook geen enkele. Dus eigenlijk hebben wij niks te zeuren.
Soms moet je gewoon met wat minder genoegen nemen.

Volgende week is het weer die ernst tegen Banthum in de onvervalste klassieker, namelijk de overheerlijke kanaalderby.
Wij lazen dat de club VKV (vijf kilometer verderop) er werkelijk alles aan doet om de wedstrijd live te gaan streamen zodat de supporters thuis op het mooie- en dooie gemak met de voetjes op de bank the battle of the farmers alsnog kunnen kieken….Happie/Snappie d’r bij, vier vrienden uitnodigen…Pretkegels ontkurken. Je kent ’t wel. Gezelligheid kent geen tijd, creatief zijn.
Je moet er maar wat van maken als je niet langs de zijlijn mag staan.
Voor nu, prettig weekend.