Marienberg laat de punten bij “de Zweef”.

De Zweef 1

... (vrije trap)
Hendri Hofsink (intikker)
Rolf Hofsink (schot)

9 oktober 2021 14:45

R. van Leeuwen

Sportpark Gagelman
Koersendijk 25
7443PP
NIJVERDAL

En tóch keerde de ploeg van trainer Arjan Visscher niet met een kater huiswaarts !
Dat betere gevoel werd met name opgebouwd in de laatste fase van de wedstrijd.
Of was het nou ‘de Zweef’ dat de teugels liet vieren.. ?
Rolf Hofsink kon maar met moeite enige frustratie onderdrukken: “..we hadden er zeker nog ééntje moeten maken.. dat had de stand nog wat draaglijker gemaakt …”
Zeker, laten we eerlijk zijn: de blauwen waren de roodzwarten over het geheel gezien dik de baas.
211009_dezweef-1e_010a.jpgMarienberg had ook niet echt de illusie het (overigens fraaie) sportpark (en wél weer dat kunstgras..) in  Nijverdal (ik mis trouwens een programmaboekje..)

met 3 punten te verlaten. Een punt zou al een weelde zijn.
Het zou al een pittige middag worden, dat was duidelijk, en dan ontbrak ook Michael Zweers nog in de defensie !
Echter, de eerste actie was er wél een van de kant van Marienberg.
Rolf Hofsink werd na een gevorderde doorbraak richting het doel op dubieuze wijze teruggefloten !
Hoezo buitenspel, als je een doorgekopte bal van een tegenspeler opvangt… ?
Het leverde het nodige gemopper op.

211009_dezweef-1e_018a.jpgVan meet af aan zet ‘De Zweef” flink druk op het spel.  Daar weten de roodzwarten maar niet of nauwelijks onderuit te komen.
Duidelijk wordt wel dat deze ploeg een greep wil doen naar de titel  en dat doel ook ambieert.
De ploeg etaleert een frivool spel en de jongens weten elkaar goed te vinden.

Reeds in minuut 4 wordt een vrije schietkans tot doelpunt gepromoveerd.
Als in de 27e minuut een vrije trap (lijkt houdbaar, maar Thijs glijdt uit op het gladde kunstgras..) tot

Hofsink_Hendri_1ev.jpg

2-0 leidt lijkt het lot beslist voor rood-zwart.
Onverwacht komt M.berg toch terug in de wedstrijd: Henry Hofsink weet eveneens een vrije trap binnen te schieten: 2-1.
Wie had dit verwacht na het zware offensief van ‘de Zweef”.
Het geeft de burger  weer moed voor na de thee.
Echter, vrij kort na de herstart brengt ‘De Zweef” middels een uitermate fraaie treffer in de kruising de stand op 3-1, onhoudbaar voor Thijs (ja, voor wie wel ?).
Tussendoor weet roodzwart dan nog wel zo nu en dan door te breken maar zonder resultaat…
In minuut 65 wordt de 4-1 aangetekend, een schiettent wordt gevreesd.
De kopjes gaan nu hangen ?  Zeer zeker niet.. !Hofsink_Rolf_1ev.jpg
Rolf weet op prachtige wijze de keeper te verschalken met een fraaie boogbal : 4-2  !
In het laatste kwartier van de wedstrijd weten de roodzwarten zich steeds beter onder de druk weg te werken en het levert zowaar een aantal doelrijpe kansen op.
Maar.. de stand verandert verder niet meer.
En toch: met opgeheven hoofd kunnen de jongens op deze middag terugzien.
Er is het nodige knokwerk verricht, Marienberg heeft zich niet laten wegcijferen.
We kijken alweer vooruit naar een onvervalste kraker volgende week: de confrontatie met Voorwaarts !
BH