Johan lacht, kleinzoon baalt! Mariënberg wint van Hardenberg’85

Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

(Westerparkbewoners winnen met 3-1 van de blauwen)
Het was voor de wedstrijd al gezellig op het altijd vrolijke Westerpark.
211002_johan_en_willy_wolbinka.jpgNatuurlijk waren Opa (Johan) en Oma (Willy) Wolbink aanwezig.
Ondanks het feit dat kleinzoon Elroy het doel verdedigde bij onze gasten uut Hardenberg hoopten ze allebei dat Mariënberg zou zegevieren. Het roodzwarte hart verlaat je nooit.
Desondanks begon het elftal van trainer Emiel Maat beter dan de gastheren.
Ze zaten er zeker in het begin korter op, meer veldoverwicht en Mariënberg beperkte zich slechts tot enkele sporadische aanvallen.
Jammer was wel dat de 1-0 van Hardenberg’85 voortkwam uit miscommunicatie in de achterhoede van de roodzwarten.
Thijs was te ver uit zijn goal en Michael werd niet goed gecoacht door zijn mede-spelers.
Het was een koud kunstje voor Roy de Haard om de voorsprong aan te tekenen.
Dat had niet gehoeven, een beetje onnodig.
Hardenberg had zelfs op een ruimere voorsprong kunnen komen, andermaal onoplettenheid in de verdediging van de thuisploeg bood de spits van Hardenberg’85 een bijna niet te missen kans.
Gelukkig lette Thijs nu wel op.
Maar ruim een half uur later viel de gelijkmaker van Mariënberg letterlijk uit de lucht.
Zweers slingerde een bal vanaf de zijlijn richting de zestien, die werd op waarde geschat door André Plaggenmars die met een mooie volley doelman Wolbink kansloos liet, 1-1.
211002_1e-hardenberg85_087a.jpg
Dat was een onverwachte meevaller want Mariënberg had nog weinig kunnen uitrichten voor de kooi van de kleinzoon van Willy & Johan.
Voor de theepauze werd er niet meer gescoord. Beide elftallen gingen rusten, de bespiegelingen in de bestuurskamer en kantine waren wisselend van aard. Zowel de thuisploeg alsmede Hardenberg’85 speelden nou niet bepaald de sterren van de hemel.
Na de gebruikelijke 15 minuten onderbreking misten vele plakkers in de kantine de 2-1 van Ryan Buitenhuis.Buitenhuis_Ryan_1ev.jpg
Hij haalde in de 46e minuut eens uit vanaf 25 meter. Zijn schot was zwanger van effect en dwarrelde nogal opzichtig. Wellicht dat hierdoor doelman Elroy Wolbink werd verrast, maar hij ging wel tegen de touwen. Niemand van Mariënberg die zich daar druk over maakte. De goal telde gewoon.
Veen_van_der_Jari_1ev.jpgHet leek het elftal van trainer Arjan Visscher vleugels te geven, zekers nadat een uur spelen Jari van der Veen zijn opwachting maakte binnen de lijnen.
Hij bracht met zijn entree nieuw elan en vooral aanvullende impulsen.
Het maakte afgelopen zaterdag het verschil. Want Mariënberg reeg ineens de kansen aan elkaar.
Waar André even later nog de kracht miste om Wolbink te verschalken en Hofsink tot twee keer toe dezelfde Wolbink op zijn pad vond.
10 minuten voor tijd veerde het Westerpark op. De kopbal van Ryan Buitenhuis leek doel te treffen maar er stond, gelukkig voor Hardenberg’85, nog iemand op de doellijn die de 3-1 hierdoor voorkwam.
Maar het was uitstel van excuctie. Vlak voor het sluiten van de markt soleerde Rolf Hofsink door de HardenbergerHofsink_Rolf_1ev.jpg achterhoede en liet ook Wolbink zijn hielen en kuiten zien en 3 verdedigers probeerden nog de 3-1 te voorkomen maar het was vechten tegen die bekende bierkaai.
Gezien de kansenverhoudingen een verdiende overwinning voor het team van Visscher.
Wat een lekker begin. Twee wedstrijden gespeeld, 6 punten. We zijn wel eens minder begonnen.
Volgende wacht een tegenstander van een hele andere order. Namelijk de Zweef, de voormalig zondag 2e klasser (kan ook 1e klasser zijn), ben niet zo goed in zondagploegen.
Mariënberg schoot geen bokkie tegen de blauwen en bezorgde assistent-trainer Dennis van Dijk toch een kleine kater op zijn verjaardag. Desondanks hoop ik dat jij afgelopen zaterdagavond nog een paar fijne pretkegels heb genuttigd op een nieuw levensjaar.