Marienberg 1 - Hardenberg '85 1

Marienberg 1 - Hardenberg '85 1

Voorbeschouwing Mariënberg – Hardenberg’85
(Zaterdag 2 oktober, sportpark het Westerpark in Mariënberg)
marienberg.png----------------  hardenberg_85.png
Komende zaterdag zijn wij op het vertrouwde Westerpark gastheer voor Voetbal Vereniging Hardenberg’85, die normaal gesproken bivakkeren op sportpark Baalderveld, aan de Hondsdraf nummer 2C in Hardenberg duzz…
De vraag stellen is ‘m nog niet beantwoorden maar lastig zal het wel worden voor Johan Wolbink.
Hoezo dat dan…? Nou, om het volgende. Leest u mee of was je al reeds afgehaakt?
Want wie kent Johan en natuurlijk Willy nu niet op het Westerpark. Jarenlang bestierden zij de kantine van het roodzwarte hart. Steevast geholpen door hun kinderen Mariska, Jan en Ageeth en aanmerende vriendjes en vriendinnetjes.
Ze waren er altijd, altied de koffie kloar en hoeveel biertjes hebben zij wel niet getapt!Johan_Wolbink.jpg071013_willy_wolbink.jpg
Times are changing, je hoort het die Dylan zo zingen. Johan en Willy genieten vandaag de dag volop van hun pensioen en ook de kinderen tappen nu dagelijks vast uit een ander vaatje, wat ik oe brom!
Sorry, dwaal weer af. Want zou opa Johan komende zaterdag op het Westerpark een beetje in gewetensnood komen? Zal hij volmondig juichen als wij scoren tegen de blauwen van Hardenberg?
Als bijvoorbeeld onze Rolf de keeper van Hardenberg’85 passeert met een mooie schuiver..?
Zal Johan dan langs de lijn van de bank opspringen of blijft hij rustig zitten en denkt ie fronsend: “Had ie ‘m nou wel of niet kunnen hebben…” want onder de lat bij de ploeg van trainer Emiel Maat staat de 21-jarige kleinzoon van Johan en Willy, namelijk Elroy Wolbink.
Zoon van Jan ‘Potdomme’ Wolbink en vrouwlief Angèle. ‘Rustig trainert, komt goed trainert…Ik hou die Frits Altena wel in de gaten.’Laat ‘m nou niet draaien, Jan. Komt goed trainert…Wedstrijd amper 5 minuten oud. Frits draaide zijn kont er in, schoot op de goal en maakte vlot de Jan_wolbink.jpgeerste goal voor Bruchterveld in een ver verleden tegen Mariënberg. Tja, ik stond destijds onder de lat, dus echt moeilijk werd het hem ook niet gemaakt. Derhalve kon ik Jan dus niet de helpende hand bieden laat staan die andere hand achter de bal te krijgen. Trainert Henk van E. wilde al commentaar geven, iets in de trant van ‘Zie je nu wel, ik had je nog zo gewaarschuwd.’ Maar Jan berustte in zijn lot, stak zijn hand verontschuldigd op en vertelde ‘de Arjan Visscher van dat moment’: Laat maar trainert, ik weet het al….We verloren die middag het duel van de Tricolores, volgens mij met 3-1. Echt waar, joh?
Daar moet ik altijd aan denken als ik Jan W. weer eens zie. Mooie kerel, zal zijn zoon ook wel zijn. Kan niet anders, appels vallen nooit ver van bomen. Gelukkig heeft ie de looks van zijn moeder…haha
Hardenberg’85 verloor vorige week, toeval..??, ook van Bruchterveld in de seizoensouverture met 1-2. Geen man overboord liet Emiel Maat die Maandag er op optekenen door verslaggever Bart Nijstad in de Stentor. Hij was tevreden over de inzet en Parijs is nog ver. Emiel, zoon van Jan, het neefje van o.a. Bert, Ard en Therese Maat was natuurlijk voorbestemd om ooit trainer te worden met zijn Pa als grote voorbeeld. Leuke gast. Net als die assistent van hem, Dennis van Dijk, de oud-buurman van Theo de Lange die bij Mariënberg dezelfde functie vervult als van Dijk bij de blauwen.
Kortom, genoeg dwarsverbanden te vinden op het Westerpark aanstaande zaterdag als je maar zoekt, zowel in familiaire sfeer, een ouderwetse burenruzie of gewoon nieuw leven blazen in oude vriendschappen. Kieken wat het wordt. Hoop dat Johan kan juichen….en wij ook!
Mariënberg wist vorige week wel te winnen. Volgens de geleerden niet geheel verdiend maar niemand die daar na 2 x 45 hete minuten over maalde op het sportpark van onze gastheer AJc’96.
Je moet schieten om te scoren volgens een wijsheid van onze oude nummer 14 en B. Maat kan het weten. Dat deden wij dus en die lui uut Losser niet. Punt uitroepteken. De eerste 3 punten zijn binnnen. We zijn wel eens minder begonnen. Waarvan Akte!
De prognose? Hopelijk moet Elroy 3x vissen en opa Johan 3x opveren van zijn bankje, goed voor de botten, maar ik gok wederom op een 3-1 zege. Bredero zei het al eens: Het kan verkeren.
Nogmaals dank aan Bertus, die vorige week de honneurs waar nam van het wedstrijdverslag.
Scheidsrechter is de heer Robin van Gelder en hij zal om klokslag half drie voor het eerst op zijn fluit blazen. Succes mannen. Veule wille maar vooral veule Skik.
Joah, mag wel zo.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Veld 1