2e elftal pakt zwaarbevochten punt

Rohorst 1 A
7683PE
DEN HAM OV

Het 2e elftal speelde gisteren de lastige uitwedstrijd tegen Den Ham 3. Een tegenstander van formaat, met veel voetballend vermogen en individuele kwaliteit.
Den Ham begon voortvarend aan de wedstrijd en we moesten ons beperken tot verdedigen.
Het overwicht van de tegenstander leidde niet tot veel kansen, we hadden organisatorisch de boel goed op orde.
Toch werden we na 20 minuten verrast door een lange bal van Den Ham.
Doelman Marc en de verdediging hadden de communicatie niet scherp, zodoende kon Den Ham de bal in het lege doel binnentikken.
Na deze goal moesten we wat verder naar voren en kregen ook wij onze eerste kansen.
Na een half uur kregen we op de rand van de zestien een vrije trap.
Bolks_Robbin_2ev.jpgRobbin Bolks mikte de bal precies onder in de hoek, buiten bereik van de keeper: 1-1.
Vlak voor rust  zorgde een knappe combinatie van de Den Ham aanvallers voor een 2-1 achterstand.
Na rust ontwikkelde zich een spannend gevecht.
Niet met goed voetbal, maar wel met veel strijd en inzet.
Den Ham bleef de overhand houden, maar met snelle tegenstoten werden we steeds gevaarlijker.
Na 70 minuten werd een prima cornerbal keihard binnen geknikt door Robbin: 2-2!
In de laatste fase van de wedstrijd ging het spel op en neer en hadden beide partijen nog een doelpunt kunnen maken.
Marc onderscheidde zich vlak voor tijd nog door schot van dichtbij knap te keren en zo konden we een zwaarbevochten punt mee naar de Spil nemen.
Volgende week spelen we thuis tegen DOS ’37 3, ook weer een zware tegenstander.
We trappen af om 13.30, komt dat zien!