Marienberg 4 - HHC Hardenberg 14

7685PK
BEERZERVELD

4e ELFTAL START FURIEUS AAN DE COMPETITIE

Na een bekercompetitie, die niet geheel vlekkeloos liep, was dan zaterdag het begin van de competitie.
Als ware kapiteins, soortgelijk als de kapitein van het Cruiseschip Costa Concordia, verlieten Erik “de Bizon” en onse Wilecooo,  als eerste hun schip, en lieten ze hun team, voor hun 1e competitie wedstrijd in de steek.
Wilco had deze zaterdag als taak het voeden van zijn goudmijntjes, terwijl Erik met zijn goudmijn een weekend weg was .
Lange_de_Michiel_8-2_trainerv.jpgMaar als zijn grote voorbeeld Trainer Arne Slot van Feyenoord, nam Michiel de Lange wel zijn verantwoordelijkheid, en hield in de kleedkamer 1 van zijn meest indrukwekkende speeches ooit.
Hij had vrijdag Tranier Arne Slot gevraagd, hoe dit aan te pakken.
Termen als kantelen, pressing, squeezen, vlogen afgelopen zaterdag door onze kleedkamer.
Helaas zonder enig resultaat de eerste 20 minuten, waarin we al met 0-1 achterstonden
Maar Michiel zette eigenhandig het team om , en na over te zijn gestapt van een 4-4-2 naar een 5-3-2, namen we het initiatief, en speelden we met een pressing, zoals zelden gezien.
We bogen de 0-1 om naar een 2-1 voorsprong, naar geweldige goals van Marc “CP ” Olsman.marc_olsmana.png
Na de rust begon HHC weer te stormen, maar Michiel zijn verkozen systeem boog nergens voor.
De aan de linkerkant geposeerde Remco “ Cody Gapko” Otten , kreeg het op zijn nieuwe gekochte voetbalschoen ( Ilse, nogmaals bedankt voor het vrij maken van het budget), op de spreekwoordelijke heupen.
Na meerdere HHC-ers het bos te hebben ingestuurd, haalde hij vlammend uit, om de 3-1 aan te tekenen.
De wedstrijd was gespeeld, met als resultaat 3 punten, en de ( nu nog gedeelde) koppositie in de competitie.
Komende zaterdag hebben we de altijd beladen uitwedstrijd bij de Vroomshoopse Boys, maar gezien onze team spirit, zijn we hoop vol gestemt.