Zomarfeest breekt JO13-1 op in Rijssen

7461DX
RIJSSEN
tel. 0548-541944

Dat een goede voorbereiding een essentieel onderdeel is binnen de sport was al even bekend. Afgelopen zaterdag ondervond Mariënberg JO13-1 dit ook in Rijssen, op bezoek bij Excelsior ’31 JO13-5. Een wedstrijd met veel op het spel, aangezien de winnaar van dit duel zou overwinteren in het bekertoernooi. Echter was dit ook het weekend van het welbekende Zomarfeest in Beerzerveld. Op vrijdagavond was een groot gedeelte van de spelers (en de leiders…) te vinden in de feesttent. De bekers cola gingen als warme broodjes over de toonbank en de sfeer zat er goed in!
JO13-1_3a.jpg
De volgende ochtend vertrokken we om 07:00 met kleine oogjes, maar vol goede moed richting Rijssen. Onze bekerheld van vorige keer, Luuk Vorderhake, was in verband met een blessure helaas afwezig, evenals Lars van der Veen. De trotse winnaar van de Bonte Avond moest wegens omstandigheden deze wedstrijd aan zich voorbij laten gaan. Waarvan akte! Een positief punt was de terugkeer van Sven van der Veen, die na een aantal weken met een knieblessure weer met ons mee kon doen!

Om 08:30 klonk op sportpark ‘de Koerbelt’ het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Heuvelman. De wedstrijd begon van beide kanten rommelig. Aan beide kanten was er sprake van veel balverlies en Mariënberg slaagde er niet in om de persoonlijke duels op het veld te winnen. In het eerste kwartier kwamen beide ploegen tot weinig kansen. Excelsior ’31 kreeg steeds meer de overhand en wist de ban te breken door de 1-0 binnen te schieten. Vlak voor rust maakten zij vervolgens ook nog de 2-0 via een kopbal uit een corner.

Meijerink_Jarno_13-1v.jpgDe eerste helft was voor de technische staf reden voor een korte donderpreek in de rust. De boodschap werd goed opgepakt door de spelers en de tweede helft werd er gestreden voor iedere meter. Mariënberg was de bovenliggende partij en creëerde veel gevaar. Een kleine tien minuten na rust wist Jarno Meijerink zijn goede spel te belonen met een prachtige goal, een afstandschot waar de keeper van Excelsior ’31 alleen maar kon toekijken. Dit doelpunt bracht Mariënberg nieuwe moed en het leek erop dat er nog meer in het vat zat. Onder andere Tim van der Veen kreeg nog een levensgrote kans in de slotfase, maar de talentvolle keeper van Excelsior ’31 wist voor de zoveelste keer redding te brengen.

Het duel eindigde in een 2-1 verlies voor Mariënberg en daarmee helaas uitschakeling in het bekertoernooi. Na de wedstrijd werd er flink gebaald van de gezapige eerste helft, maar er kon ook met trots teruggekeken worden op de tweede helft. Een wedstrijd met twee gezichten, waarvan we hopen dat we het spel en de inzet van de tweede helft mee kunnen nemen richting het slot van de competitie. Volgende week gaan we weer verder met de competitie, met een thuiswedstrijd tegen Den Ham JO13-3!
(JK)