Mooi verjaardagscadeau voor vlaggert Doek, Wim Doek!

De Zweef 1

Kevin Bolks (intikker)

3e klasse D

28 mei 2022 14:30

M. Tramper

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

(Mariënberg boekt verrassende zege tegen De Zweef, 2-1 winst)
Dan zijn jullie dan toch wel een stelletje klasbakken hoor…..
Potverdikkemei.
Nestor Rolf Hofsink niet binnen de lijnen, sterkhouder Wesley Willems ook niet.
Laatste man en misschien wel de meest constante speler van ons, Micheal Zweers, die op de bank begint vanwege storingsdienst en dan zo’n wedstrijd op de mat leggen.
Doek_Wim_1e_grensv.jpgEn dat allemaal om je grensrechter, de jarige Wim Doek, een mooi verjaardagscadeau te bezorgen.
Dan laat je zien wel over pit in je …..nou ja, je weet wel, wat ik wil zeggen!
Tuurlijk speelde de Zweef, nummer 2 van de ranglijst, niet haar beste wedstrijd.
Maar onverdiend was de zege nou ook weer niet.
Gezien de kansenverhoudingen, de scheids die in onze ogen weigerde een penalty te geven, een goal die wij te makkelijk weggaven en dan alsnog de overwinning over de streept trekken met een bijzonder jong elftal.
Knap, ga er maar aan staan.
Zo werd het op alle fronten een mooie week, al verloren wij tevens een oud-keeper van Mariënberg. Ooit een gewaardeerd lid van onze club die een ongelijke strijd uiteindelijk toch verloor.
Door het feit dat enkele basisspelers ontbraken maakten Stijn Lennips en Job Wolters hun basisdebuut, zekers niet onverdienstelijk. Maar het  hele team verdient een compliment.
Wij klagen ook wel eens maar afgelopen zaterdag was er weinig reden tot venijn.
Neuh, dit geeft de roodzwarte burger moed! Mooi toch….
De Zwevers gaven zelf na afloop ook toe dat onze zege niet gestolen was.
Al weken zijn ze niet in de doen die wel belangrijk is om hoge ogen te scoren in het toetje van dit seizoen. Ze moeten gauw uit een ander vaatje tappen om een rol van betekenis te spelen.
ON werd, zoals verwacht, kampioen na een klinkende overwinning op Wilhelminaschool.
Onderin blijft het ongemeen spannend, Voorwaarts kan zelfs nog rechtstreekse degradatie afwenden. Kijk, hebben wij hen toch een beetje in het zadel geholpen en alleen daarom smaakte de overwinning, een niet ingecalculeerde zege, zo heerlijk zoet.
220528_1e-dezweef_040a.jpg
Na rust kwam De Zweef vrij simpel op de 0-1 voorsprong.
Niet echt goed verdedigd.
Maar Mariënberg bleef voetballen.
Liet zich niet de kaas van het brood eten.
Ondanks het feit dat wij noodgedwongen drie keer moesten wisselen wegens allerlei blessures speelden de Westerparkbewoners frank en vrij. Eindelijk eens….
Tuurlijk, niet alles ging van een leien dakje maar dat hoeft ook niet. Voetbal is emotie.
Er zat van alles in. De Zweef irriteerde zich mateloos, vooral dat het niet kon brengen waar ze normaal met twee vingers in de neus rondlopen op het veld.
220528_1e-dezweef_059a.jpg
Ach, het was zo’n dag. Jari van der Veen, kwam twintig minuten voor tijd in het veld.
Zijn eerste balcontact was er meteen eentje om van te watertanden.
Zijn ‘intikker’ , wat een grapjas die twitteraar van de Zweef, vloog vanaf minimaal dertig meter heerlijk in de kruising.
Misschien gedragen door de wind de vrije trap maar het was de doelman sowieso te machtig.
Heerlijk hoor…om zo op deze manier op gelijke hoogte te komen.
De 2-1 van Kevin Bolks was wellicht nog curieuzer.
Hij ging goed door toen de doelman van de Zweef een terugspeelbal niet helemaal goed verwerkte….Als je zo’n bal op het groene biljartlaken krijg je een kus van Raymond Ceulemans en een tien met een griffel van de juffrouw er gratis bij.
Wat een driebander, wat een carambole – wat een gek doelpunt eigenlijk maar niemand die daar om maalde op het Westerpark.
Wij wisten te winnen van een normaal veel sterker de Zweef.
Lekker toch. Volgende week nog 1x de batterij tot het maximale opladen.
Trainer Arjan Visscher heeft misschien nu al keuzestress want wie zal tot de eerste elf gaan behoren….?
220528_1e-dezweef_065a.jpg
Bruchterveld staat voorlopig nog 3 punten boven ons.
Daar schuilt nog een hele grote uitdaging op sportpark Noppenweide.
Als we winnen eindigen we naar alle waarschijnlijkheid op de 5e stek.
Na zo’n seizoen van veel uitersten zou dat een prestatie van wereldformaat zijn…
Dacht, zeg het vast al ff. Nogmaals fijn weekend. Hoi….