SVVN 1 - Marienberg 1

SVVN 1 - Marienberg 1

svvn-1e.png
Voorbeschouwing SVVN - Mariënberg
(Zaterdag 16 april 2022, sportpark Groot Lochter in Nijverdal)
Komende zaterdag reizen wij naar Nijverdal waar op sportpark Groot Lochter aan de Rossinistraat, nummer 2 Sport Vereniging Volharding Nijverdal (SVVN) onze gastheer zal zijn.
SVVN voert momenteel ‘the best of the rest’ lijstje aan. Ze staan keurig 4e met 29 punten uit 17 wedstrijden. Mariënberg staat op plek nummer 6 met 23 punten uit 17 duels.
Banthum, dat haar inhaalduel afgelopen dinsdag tegen SVVN verloor met 3-1, staat op plek 5.
Eveneens met 23 punten, echter hebben ze een beter doelsaldo.
DES bivakkeert op plek zeven, ook met 23 punten, echter hebben die weer een minder doelsaldo ten opzichte van ons. Vervolgens zitten Bruchterveld (8e plek – 21 punten), Wilhelminaschool (9e plek – 19 punten) en Hardenberg’85 (10e plek – 19 punten) op het grote vinkentouw!
Als je de komende tijd wat wedstrijdjes verliest schuur je zo tegen de onderste plekken aan.
Want zo ver staan AJC’96 (11e stek – 14 punten), ASV’57 (12e stek – 14 punten), Kloosterhaar (13e stek – 13 punten) en Voorwaarts (14e stek – 11 punten) niet van ons vandaan.
Iedereen wint van elkaar in de grote grijze middenmoot.
220305_1e-svvn_025a.jpg
Zaak om zelf weer even wat orde op zaken te stellen want cijfermatig gaat het niet echt geweldig de laatste paar weken met Mariënberg.
Want we wisten in de laatste acht wedstrijden maar 1x te winnen, van Bruchterveld.
We speelden twee keer gelijk, tegen DES en tegen onze tegenstander van komende zaterdag, SVVN.
5 wedstrijden gingen redelijk tot kansloos verloren. We haalden maar 5 punten op, 19 verliespunten derhalve.
Verliezen van ON en Hellendoorn was ingecalculeerd.
Maar verliezen van Kloosterhaar, ASV’57 en Wilhelminaschool toch niet…?
Daar hadden we minimaal 5 extra punten moeten pakken.
Dit zijn geen cijfers waar je vrolijk van wordt.
Wij hoeven niet naar boven te kijken, we moeten er gewoon voor zorgen dat wij de komende wedstrijden links en rechts punten gaan pakken.
In ieder geval verwijderd blijven van de laatste vier, vijf plekken.
We hoeven toch geen natte voeten?
De bewoners van Groot Lochter, SVVN, zitten momenteel niet in de hoek waar de klappen vallen.
Ze vinden alles prima en hebben de wind flink mee. De laatste 3 wedstrijden werden gewonnen.
De schaapjes op het droge hebben.
Met 29 punten en nog 9 wedstrijden te spelen hoeven zij zich niet zoveel zorgen meer te maken.
Vrijuit voetballen heet dat….
Nog niet zo lang geleden kruisten wij sportief de degens.
5 maart jongstleden hielden wij elkaar op een bloedeloos gelijkspel.
Zo gaat het al jaren tussen ons.
Het is te hopen dat trainer Arjan Visscher weer iets meer te kiezen heeft.
Want het is lastig puzzelen als er steevast wat stukjes ontbreken door allerlei oorzaken.
Maar je weet het niet, een kat in nauw kan rare sprongen maken, wij hebben wel eens vaker met deze bijltjes gehakt en ineens was daar de opleving, de wederopstanding.
Want zeg nou eerlijk, wie gaf er afgelopen week een stuiver voor onze kansen tegen Hellendoorn?
Een half elftal stond ziek, zwak, misselijk en afwezig toe te kijken langs de lijn of in Rome.
Ondanks alles hielden wij runner-up ruim 75 minuten gewoon op 0-0.
De supporters gingen zelfs al in een stuntje geloven.
Maar de klasse van Hellendoorn kwam uiteindelijk toch boven drijven.
Geen man overboord.
220305_1e-svvn_084a.jpg
De top 3 is van een ander niveau dit seizoen!
Als we wederom met diezelfde arbeidsethos het veld opgaan in Nijverdal tegen SVVN zou ik niet weten waarom wij geen punt(en) kunnen halen tegen de ploeg van trainer René De Visser.
We moeten erin geloven.
Ongeacht wie er tegen half drie in het veld staat.
D’r op of geen (vr)eten!
Laat het Paasweekend ons weekend zijn!
Smaken die gekookte eitjes op 1e Paasdag ook stukken beter, wat ik oe brom!
Daarom gok ik ouderwets op een 1-3 zege.
Waarom niet?
Geloof in jezelf en in je teamgenoten.
Scheidsrechter is de heer Jeroen Frei en hij blaast om half drie voor het eerst op zijn fluitje.
Succes mannen, veule wille maar vooral veule Skik.

Wedstrijd-nummer

A. van Zijl

Sportpark Groot Lochter
Rossinistraat 2