Marienberg 1 - ASV '57 1

Marienberg 1 - ASV '57 1

1e-asv57.png
Voorbeschouwing Mariënberg – ASV’57
(Dinsdag 10 mei, sportpark het Westerpark in Mariënberg)
Komende dinsdagavond 10 mei zijn wij op het vertrouwde Westerpark gastheer voor de Aadorper Sport Vereniging 1957 (ASV’57), die normaal gesproken bivakkeren op sportpark ’t Heuveltje aan de Heuveltjeslaan, nummer 5 in het pittoreske Aadorp.
Nu ik weet dankzij ‘Uw Verslaggever’ dat het kanaal toch de andere kant op stroomt dan ik eerder dacht ontmoeten wij elkaar op een ongebruikelijke tijdstip en dag.
Niet om half drie en zekers niet op de mooiste dag van de week, namelijk de zaterdag!
Ach ja. Pantherei. Alles stroomt, niets blijft. Ze komen vast niet met de boot. De bruggen gaan toch niet meer open of dicht na zeven uur (19.00 uur), of heb ik dat ook al mis, geachte ‘Uw Verslaggever’?
Ben misschien niet in vorm de laatste weken net als ons vlaggenschip. Na de winterstop en hervatting van de competitie wisten wij nog maar slechts 1 wedstrijd te winnen.
Daar kreeg je vroeger op de basisschool in Aadorp ook niet een tien met een griffel voor.
Wat ik oe brom!
200125_1e-asv_048a.jpg
ASV’57 neemt het duel aanstaande bloedserieus. Ik zag de materiaalman van dienst zaterdagavond al zijn voorbereidingen starten voor dit titanenduel. Je ben goed met je vak bezig!
Want er staat wat op het spel, waarvan akte. Door het geen punten sprokkelen staat Mariënberg er nou niet bepaald rooskleurig voor. Al moet gezegd worden, dat kan na zaterdag 14 mei om, zegge en schrijven, half vijf ineens weer heel anders zijn. Dan kan de lucht ineens weer geklaard zijn.
Dat er geen vuiltje maar aan de blauwe lucht is en iedereen weer goed te passe is.  Het kan!
Stel dat wij twee keer winnen. Dinsdag van ASV’57 en zaterdag bijvoorbeeld van AJC’96 kan ineens de wereld een stuk mooier zijn. Want dan zijn wij zo goed als zeker verzekerd van nog een jaar derde klasse D. Dat moet wel, dat mag ons niet misgaan. Maar we moeten nog wel ff op onze tellen passen.
Maar goed, dwaal weer ernstig af. Thomas, daar had ik het over. De enthousiaste en altijd goedgemutste materiaalman van de Aadopers was zaterdagavond alweer bezig met de boel klaarzetten. Daar zit tenminste beleving en passie in. Die miste ik afgelopen zaterdag in de tweede helft volkomen bij onze jongens.
Die dingen kunnen gebeuren. Soms heb je dat. Misschien naweeën van bevrijdingsdag, weet jij veel?
Maar ze moeten zichzelf nu wel eens gaan bevrijden. Wij trouwe supporters verwachten eindelijk eens duidelijke antwoorden op ons al weken prangende vragen. Wordt er dit seizoen nog gewonnen!
Of gaat het echt uit als die beroemde nachtkaars. Voetbal Inside wordt nu Kaars Inside, hoorde ik uit betrouwbare bron maar dat geheel terzijde.
200125_1e-asv_067a.jpg
Wij moeten winnen, gewoon doodnormaal eentje meer scoren dan de tegenstander die ook in zwaar weer zit. ASV’57 moet ook en zaterdag AJC’96 van hetzelfde laken een pak.
Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor die ander.
Laat het Westerpark weer juichen. Kop d’r veur en gaan met die banaan.
Als je wint heb je vrienden, rijendik….Echt waar hoor! Ik was zaterdag er behoorlijk sjaggie van!
Potverdikkemei. Hardenberg’85 had in de eerste helft niks in de melk te brokkelen…
En de tweede helft gaan ze gewoon en hondsbrutaal met de zege er van door. Hoe dan….??
Ik zag het gebeuren vanachter een Veltins-Pretkegel. Kon schreeuwen wat ik wilde vanaf het terras maar het was tegen dovemansoren gericht.
De opdracht is zo verrekte simpel dinsdagavond en komende zaterdagmiddag.
Alleen de drie punten x 2 tellen. Niks meer en niks minder.
Succes! Laat je roodzwarte hart spreken.
Scheidsrechter is de heer Jarno Schoonhoven en hij blaast om half acht (19.30 uur) voor het eerst op zijn fluit.
Veule wille maar vooral veule Skik, laat ons juichen….Alsjeblieft!!!
Joah, mag wel zo

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Veld 1