Mariënberg klimt stroperig naar 4e plek!

DES 1

Rolf Hofsink (schot)

26 maart 2022 14:30

R. van Leeuwen

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

(Bloedeloos gelijkspel tegen DES Nijverdal)
Soms heb je van die wedstrijden die zelfs na afloop nog dooremmeren.
Waar in de bestuurskamer het verbale ongenoegen nog even flink wordt gespuid.
Dat je allebei, jij en je tegenstander, een compleet andere wedstrijd hebben gezien.
En waar je van vind dat je allebei aan het kortste eind hebt getrokken.
Nou, dat was bepaald niet de situatie na afloop van het duel tussen Mariënberg en onze vrienden van DES uut Nijverdal.
Binnen amper 5 seconden was het eindoordeel reeds geveld.
‘We kunnen elkaar de hand schudden. We waren beide even slecht, of niet dan?’, opperde de voorzitter van de Gagelman-bewoners.
‘Ie hebt helemaal geliek, dat zeiden wij ook al. Dit duel verdiende geen winnaar’, antwoordde Ben de Lange namens de thuisploeg.
Verder waren beide ploegen er meteen over eens dat de hapjes er weer perfect uitzagen en zo ook smaakte en dat Nienke vliegensvlug de glazen weer vulde als deze de bodem hadden gezien.
Een super gastvrouw. Kortom, over de wedstrijd was niet veel te melden.
Niet echt jofel. Zowel Mariënberg alsmede DES hadden moeite om fatsoenlijke aanvallen op te zetten. Ok, eerlijk is eerlijk, het veld was ook moeilijk bespeelbaar maar daar hebben ze bijna op elk sportpark momenteel last van gezien de weersomstandigheden van de laatste tijd.
Wat dat betreft zou een buitje of tig meer dan welkom zijn.
Ondanks het gelijke spel (1-1) kroop Mariënberg wel naar de voorlopige 4e stek.
De top 3 is al weken bekend. ON Almelo, De Zweef en Hellendoorn maken onderling uit wie er straks met de eer gaat strijken en wie zich op mag gaan maken voor de nacompetitie.
Daar waren wij het ook roerend met elkaar over eens.
Neuh, weinig wanklank in de bestuurskamer.
220326_1e-des_016a.jpg
Mariënberg kon weer starten met onder andere Rolf Hofsink en Wesley Willems in de basis.
Allebei (nog) niet fit maar nood breekt soms wetten. Ook al zijn jongens van dit kaliber niet helemaal fit ze kunnen wel net dat beetje extra brengen. Jelle Brinks en zwager Niek Noeverman begonnen ook weer in de basis.
De thuisploeg begon gelukkig wel sterker en scherper dan in de twee voorgaande duels tegen Wilhelminaschool en ASV’57. Daar zat wel de winst ten opzichte van deze duels waar wij meteen al achter de feiten aanliepen.
Nu liepen wij voornamelijk achter de bal aan als deze weer eens was verloren aan de tegenstander en dat vice versa.
Ach, de zon scheen. De voorbereidingen van het Voute Veest van het 3e elftal gingen gestaag door en in de tweede helft brak Rolf Hofsink de ban met een prachtige goal.
De pass van Micheal Zweers mocht er ook zijn, maar de aanname en lichaamsbeweging van Rolf was nog mooier, hij liet weer wat zien van zijn ‘brille’. Hofsink, al 39 jaar, maar zekers nog niet versleten.
De definitie van Brille: Het is Frans voor uitzonderlijke begaafdheid.
Hij schoot Mariënberg op de 1-0 voorsprong. Jammer genoeg drukte de Westerparkbewoners niet door, want maak je de 2-0 in zo’n wedstrijd dan trek je ‘m tevens over de streep. Al is dat misschien dan niet verdiend maar slechts een kniesoor die daar dan op let. Waarvan Akte.
Maar in plaats van vooruit te blijven voetballen ging de versnelling langzaam in de achteruit.
DES kwam langszij. Mariënberg stond even uit positie, via wat geklutst kwam de bal bij de speler die afdrukte en via een been van een roodzwarte speler doel trof, 1-1. Zoals gezegd. Je had vrede met dit gelijke spel die eigenlijk geen winnaar verdiende. Dan is een punt altijd meegenomen, beter een punt dan helemaal niks. Daar heb je wel een punt! Komende week wacht de Kloosterderby tegen Kloosternarigheid die wel aan het langste eind trok voor de tweede week in successie. Nu wonnen ze van ASV’57. Op voorhand lijkt dit een interessante ontmoeting te gaan worden. Kloosterhaar moet winnen om blijvend van de onderste plekken te geraken, maar wij willen tevens winnen na 3 moeizame wedstrijden die maar 1 puntje opleverde.