Mainbarg onderweg naar later!

29 augustus 2021 9:30

Komende zaterdag wacht voor de equipe van trainer Arjan Visscher de eerste bekerwedstrijd.
Onze nieuwe oefenmeester ziet de bekerwedstrijden niet als veredelde oefenduels.
“Ik wil elke wedstrijd winnen”, laat hij desgevraagd weten.

Dat is tevens de spirit die het jonge elftal van Mariënberg met enkele gewaardeerde routiniers nodig heeft dit seizoen en de komende jaren.201205_arjan_visscher_trainer_3a.jpg
Niet genoegen nemen met een zesje maar altijd voor de hoogste score gaan en die lekkere kus van de juffrouw.
Afgelopen zaterdag speelde Mariënberg drie wedstrijden van elks een half uur tijdens de jaarlijkse gemeentecup van Hardenberg.
Op sportpark Moscou van gastheer Banthum spraken wij kort met Visscher.
Hij vertelde niet ontevreden te zijn met de voorbereiding tot nu toe.
“Langzaam maar zeker zijn alle (beschikbare) spelers terug van vakanties. Het is een mooie mix van jonge talenten en ervaren voetballers.
De jongens weten inmiddels wat ze aan mij hebben en hoe ik het graag wil zien”, lacht de inwoner van Gramsbergen.
“Ik heb het naar mijn zin bij Mariënberg, de voorbije weken sluiten aan bij de verwachtingen die ik heb”, aldus Visscher.
lange_de_theo_1e_ass_trainer_h.jpgWoorden die ook assistent-trainer Theo de Lange bezigt.
Het is gewoon weer lekker om op een doodnormale zaterdag weer langs de lijn te staan.
Gras te ruiken, dom geouwehoer van je mede-supporters aan te horen en vooral 2 x 3 kwartier voetbal te kieken.
Zelfs bij de club VKV voel je het, wat je normaal altijd voelt als je het Westerpark opstiefelt.
We mogen weer.
Word ondertussen wel tijd voor een smoelenboek bij het eerste elftal, want in alle eerlijkheid moet ik jullie bekennen dat ik niet iedereen zo 1-2-3 bij zijn naam ken.
Kwestie van de administratie niet op orde hebben? Of toch, te lang niet meer op een voetbalveld te hebben gebivakkeerd.
Gelukkig schiet Gerrit binnekort weer de plaatjes en kan uw razende reporter ze in alle rust bestuderen.
Met een mooie mix van jong en wat ouder gaan wij dit seizoen proberen te knallen met een trainer die niet van verliezen houdt.
Gelukkig maar want als je wint heb je vrienden, rijendik – echte vrienden!
Komende zaterdag de eerste bekerwedstrijd tegen CSV’28 uit Zwolle, aanvang: 14.30 uur.
We zien elkaar.
Trap die bal naar voren en zoals onze beste vriend Moat het altijd zegt: Je moet schieten om te scoren.
Succes!