Opnieuw overwinning voor 2e elftal!

HHC Hardenberg 4

26 maart 2022 12:30

H. Huibers

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

Het 2e elftal heeft zaterdagmiddag wederom een overwinning behaald.
Na de belangrijke zege vorige week in Westerhaar, werden nu de oranjehemden uit Hardenberg op een nederlaag getrakteerd.
De wedstrijd op het hobbelige veld 2 begon nogal rommelig.
Van beide kanten werd veel balverlies geleden en er gebeurde niet veel voor de beide doelen.
Na ruim een kwartier spelen kwamen we wat beter in het spel.
Willems_Patrick_zaalv.jpgHet was Patrick Willems die met een mooie vrije trap vanaf 25 meter de doelman van HHC compleet verraste: 1-0.
Direct daarna werd een cornerbal van HHC niet goed verdedigd en konden we weer opnieuw beginnen: 1-1.
De tactische opdrachten van de technische staf werden daarna goed opgevolgd, wat ervoor zorgde dat HHC steeds minder in haar spel kwam.
Het voorspelbare aanvalsspel werd door onze middenvelders en verdedigers steeds beter doorzien, zodat we vanuit de omschakeling steeds gevaarlijker konden worden.
Vanuit deze omschakeling kwam via twee spelers de bal plotseling voor de voeten van Ron ten Brinke, die met een vlekkeloze beweging deBrinke_ten_Ron_1ev.jpgkeeper passeerde en zorgde voor de 2-1 ruststand.
Na rust konden we wederom goed mee met de tegenstander.
Conditioneel bleken we ijzersterk, wat ervoor zorgde dat we steeds vaker richting het doel van HHC konden optrekken.
HHC kreeg steeds minder vat op onze aanvallers, Patrick Willems slalomde drie verdedigers voorbij en knalde na een uur spelen de 3-1 binnen.
Lamberink_Brian_1ev.jpgDe ruimtes werden steeds groter en het was Brian Lamberink die niet lang daarna de 4-1 binnen knalde.
Het verzet van de tegenstander was gebroken.
Daarnaast konden we nog vier fitte wissels brengen die ervoor zorgden dat we vrij gemakkelijk de drie punten de kleedkamer konden binnenbrengen.
Wederom dus de volle winst voor het 2e elftal, wat daarmee de opmars verder voortzet. Een aantal weken geleden nog spelend voor de onderste plekken, een maand later is de aansluiting naar de middenmoot een feit.
Of er nog meer in het vat zit, zien we dinsdagavond.
Dan wordt de inhaalwedstrijd tegen Bergentheim 2 gespeeld.
We starten om 20.00 uur op het Westerpark, komt dat zien!