Boarding info

Boardingvoetbal, de jaarlijkse seizoenafsluiting bij Mariënberg! Alle voetbalverenigingen organiseren na afloop van het seizoen activiteiten voor de leden en niet leden. Dat is in Mariënberg niet anders. Sterker nog, Mariënberg organiseert vanaf half mei tot half juni meerdere voetbaltoernooien, en dit al 25 jaar lang!

Boarding
Om zich te onderscheiden van “normale” voetbaltoernooien heeft Marienberg een aantal jaren geleden materialen aangeschaft waarmee Boardingen gebouwd kunnen worden. In deze kunststoffen, 1.30 meter hoge boardingen, spelen de teams 5 tegen 5, op een veld van 40 x 25 meter. Er zijn speciale spelregels bedacht, voor deze voetbalvorm, zodat het spel een tussenvorm van zaal- en veldvoetbal is. Echter door het gebruik van de boardingen, waardoor de bal –uiteraard- voortdurend in het spel blijft, is boardingvoetbal een uiterst vermoeiende bezigheid. Snelheid, conditie, gogme en wisselbeleid zijn belangrijk om succesvol te zijn.

Diverse toernooien
Het gaat bij Mariënberg echter niet altijd om het succes, bij vele toernooien staat ook de gezelligheid hoog in top. Met name de vrienden- en het familietoernooi zijn populair. Meer dan 20 teams strijden die zaterdag, aangemoedigd door vele toeschouwers en onder begeleiding van muziek, om de prijzen en de eer. Met natuurlijk een hapje en een drankje lekker in de zon. Maar ook zijn er kleinschalige toernooien, zoals het toernooi voor G-voetballers (ook hierbij komt de boarding prima van pas) en het scholentoernooi.

Boardingvoetbal in Mariënberg, een echte traditie. Van 1 klein toernooi in 1995, mede door inzet van veel vrijwilligers, en met de onontbeerlijke steun van het plaatselijke bedrijfsleven, 25 jaar later uitgegroeid tot meerdere toernooien.

board