Rookvrijer sportpark

Naar aanleiding van ons voorstel in de ledenvergadering (29 okt. 2018) gaan we inzetten voor een rookvrijer Westerpark. Binnen roken was al niet toegestaan en met ingang van 1 januari 2019 breiden we dit met een klein stapje uit en is het onderstaande rookbeleid van kracht:

• Op zaterdagen tot 12:00 uur geldt er een algeheel rookverbod voor een ieder op het Westerpark, met uitzondering van de rookplek onder de overkapping aan de achterzijde van de kantine.
  • Een algeheel rookverbod op alle dagen en tijden binnen in de gebouwen (reeds bekend).

Wij zitten niet te wachten op het handhaven van regels. Wij menen dat iedereen bekend is met de ernstige gevolgen van roken en derhalve het rookbeleid respecteert. We gaan ervan uit dat u leden of bezoekers die nog niet bekend zijn met het nieuwe rookbeleid daar op attendeert, zodat we gezamenlijk tot een rookvrijer Westerpark komen. Onder de overkapping van de kantine aan de achterzijde kunt u blijven roken (uit het zicht van kinderen).

Rond de zomerstop van 2019 wordt dit rookbeleid geëvalueerd.

Bestuur vv Mariënberg

BRON: Rookvrije Generatie
De beweging ‘op weg naar een Rookvrije Generatie’ werkt toe naar een samenleving waarin we opgroeiende kinderen beschermen tegen tabaksrook en de verleiding om te gaan roken. Iedere week raken honderden kinderen in ons land verslaafd aan roken. Ieder kind is er één teveel. We streven ernaar dat kinderen niet meer in de verleiding komen om te gaan roken. Daarvoor is het nodig dat we samen het goede voorbeeld geven en de omgevingen waar kinderen veel komen rookvrij maken. De sportomgeving is een belangrijke omgeving in het leven van opgroeiende kinderen. Daarom draagt een rookvrij sportterrein bij aan het realiseren van de Rookvrije Generatie. We hopen dat je je sterk maakt voor een gezonde omgeving voor onze jeugdspelers en jonge bezoekers. Help ons mee om mensen aan te spreken en herinner ze aan de nieuwe afspraken.

Informatie over Rookvrije Generatie: www.rookvrijegeneratie.nl

Rookvrij