Kledingplan

De meeste elftallen/teams zijn gewend om shirts van de club te krijgen. Tot nu toe stond daar meestal een sponsornaam op. Wanneer de kleding versleten is wordt er verwacht van de vereniging om met een nieuwe sponsor voor de dag te komen. In een aantal gevallen lukt dit wel, maar ook vaak lukt het niet zo snel of helemaal niet. Gevolg is dat er dan elftallen met verschoten en/of versleten kleding op het veld staan, wat niet representatief is voor de vereniging. Om er nu voor te zorgen dat spelers te allen tijde in goede kleding kunnen spelen is er een kledingplan opgesteld.

1. Kleding regelement:

Doelstelling:
Door te kiezen voor een uniforme kledinglijn bereiken we een betere uitstraling en representatie.

Kledinglijn in het kort:
In hoofdlijnen komt het er op neer dat v.v. Mariënberg voor een periode van vier jaar kleding aanschaft voor spelende leden (senioren, junioren, pupillen).De leden gebruiken op hun beurt deze kleding (inclusief de reserve kleding) van v.v. Mariënberg. De kleding blijft echter eigendom van de vereniging.

Fondsvorming:
Om het kledingplan te doen slagen is berekend dat ieder spelend lid een bedrag van € 1,50 per maand dient te betalen. Het jaarbedrag van € 18,00 zal medio mei bij de leden in rekening worden gebracht.

De bijdrage voor het kledingplan wordt apart van contributiebetaling geïnd. Het fonds wordt inzichtelijk gemaakt op de begroting.

Basis pakket:
Per team is een basispakket samengesteld, dat er als volgt uitziet:
• Shirt voorzien van clublogo en nummer
• Broekje met nummer
• Eén paar sokken
(Nummering alleen van toepassing voor teams uitkomen in categorie A)

Extra kleding:
Kleding als trainingspakken (met uitzondering 1e elftal), voetbaltassen, voetbalschoenen en dergelijke zijn geen onderdeel van het kledingplan.

Shirtsponsoring:
Naast de eigen bijdrage in het kledingfonds is Shirtsponsoring mogelijk en ook nodig! Als team kun je op zoek gaan naar een sponsor die tegen een sponsorbijdrage zijn naam op het shirt wil laten zetten. Deze extra financiële opbrengsten vloeien direct terug in het fonds voor het kledingplan. De extra financiële middelen komen rechtstreeks ten goede voor de leden van de club. De sponsorcommissie regelt deze vorm van sponsoring.

Bijbestellen kleding:
Gedurende de looptijd van vier jaar dient kleding nabesteld te kunnen worden, omdat er bijvoorbeeld iets is kwijtgeraakt/vernield of omdat er een team is bijgekomen. De leverancier van de kleding staat garant voor het feit dat de kleding uit de kledinglijn, gedurende de looptijd van de ‘kledinglease’, bijbesteld kan worden.

Afloop looptijd:
Na afloop van de looptijd zal alle kleding ingeleverd worden, zodat alles uit de roulatie gehaald kan worden. Slechte kleding zal vernietigd worden en de nog goede kleding zal aan een goed doel worden gegeven.

Wassen van de kleding:
Het wassen van de shirts zal per team plaats vinden, het wassen geschiedt per toerbeurt. (kan ook één persoon zijn, onderling regelen). De tenues mogen niet mee naar huis worden genomen, ook niet als men altijd het zelfde shirt en/of broek aan heeft. Alle teamtassen worden voorzien van een was-instructie inclusief overzichtslijst, zodat men in een oogopslag kan zien waar een teamset uit bestaat.

Verantwoording kleding:
Het team is als geheel verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de kleding.
Dit betekent dus dat eventuele vermissingen aan het eind van het seizoen door het team vergoed dienen te worden.
Tip: maak als trainer/leider en (ouders van) spelers hierover aan het begin van het seizoen een duidelijke afspraak over!