Pannaveld

Op zaterdag 25 januari 2014 is ons pannaveld officieel geopend, mede dankzij sponsoren uit de agrarische sector. Hieronder vindt u het verslag van die dag!

De weg naar de Topklasse is door Voetbalvereniging Mariënberg afgelopen zaterdag ingezet. De club die bivakkeert aan het Almelo-Haandrik kanaal doet dat niet met dure aankopen, strooien met dikke kilometervergoedingen of een korte termijn strategie. Neuh, Mainbarg doet het weer op haar eigen onnavolgbare wijze.

Voorzitter Jan Hagedoorn opende daarom tijdens de rust van het duel Mariënberg – Hardenberg’85 een fonkelnieuw talentenveld. Een pannaveldje waar de jeud van de roodzwarten lekker kan pielen met een bal. Waar de bal nooit het veld zal verlaten, zo kan er optimaal worden getraind en geschaafd aan de techniek. Wie weet dat wij ooit zo onze grote broer HHC treffen in het seizoen 2023/2024 in de vermaardeTopklasse! Durf te dromen en heb vertrouwen in je eigen jeugd! Wishful Thinking natuurlijk, wij voelen ons prima thuis in de derde klasse en op het sportpark Westerpark die wederom werd verfraaid met een nieuwe attractie.

opening

Het Pannaveldje kwam mede tot stand door een wel hele speciale sponsoring. Normaal gesproken zijn ze zaterdags te vinden op de boerderij of in hun agrarisch-gerelateerde bedrijven. Geen tijd om een potje voetbal te kijken. Maar nu waren alle boeren rondom voetbalclub Mariënberg te vinden op het veld van het Roodzwarte Hart. Een kleine twintig boerenbedrijven stelden flink wat geld beschikbaar voor het talentenveld. Verder kregen wij financiële- en materiële steun van de Baron Mulertstichting, Fonds Coöperatie dividend Rabobank VVS, 1e elftal Mariënberg, H.J. v/d Veen, GJ Waayman, Onderhoudsteam Mariënberg, Erma Sport, Boma Staalbouw en Merkwaardig c.c.

Een balkunstenaar liet de fanatieke jeugd van Mariënberg alvast zien wat er allemaal mogelijk is met een bal, hij toverde vele trucs uit zijn hoge …. euh pet. Na het officiële gedeelte konden de sponsors de tweede helft bekijken van het duel Mariënberg – Hardenberg’85. Hierna stond een boerenbuffet klaar voor de gulle sponsors en onze partners. Waar natuurlijk gretig van werd gegeten, wat gepaard ging met een klein drankje.

Sponsors, nogmaals onze hartelijke dank voor jullie ondersteuning. En schop die klompen eens uit tegen de klok van tweeën en kom gezellig voetbal kieken, de derde helft zullen je ook vast leuk gaan vinden.

opening