Tribune

Eg Waayman tribune
Voetbalvereniging Mariënberg opende  zaterdagmiddag 14 maart 2015, voorafgaande aan de wedstrijd tegen SVV’56 officieel de vernieuwde overdekte tribune die plaats bied aan 200 bezoekers. De tribune heeft de naam Eg Waayman-tribune gekregen, vernoemd naar de voormalige voorzitter en oud-erelid van de club. Waayman gaf van 1979 tot 1996 leiding aan deze voetbalvereniging.

Voorzitter Jan Hagedoorn roemde de oud voorzitter Waayman, het was een markant persoonlijkheid met een enorme drive. "Is het nu Waaijman met een lange ij of gewoon met een y", vroegen vele leden zich nu af. Dochter Wilma bracht al snel uitkomst. "Officieel heten wij van achteren Waaijman, met lange ij dus maar mien Va schreef, eigenwies als hij was, het meestal met een y." Wederom Eg Waayman ten voeten uit.

De legendarische voorzitter kreeg zijn terechte ereplek op het strakke hoofdveld van voetbalvereniging Mariënberg. Jammer genoeg ontbrak het oudste ere-lid, Derk-Jan Rosink, wegens ziekte. Maar hij werd keurig vervangen door Mick, met vijf jaar en een beetje, het jongste lid van de club. Hij mocht samen met burgemeester Marc-Jan Ahne de opening verrichten. Het doek zat toch iets te vast om de tribune heen. Maar al snel was een ladder gevonden en kroop een eveneens legendarische keeper op de tribune om de nieuwe uitstraling te onthullen. André Hofsink, creatief als hij is, heeft er weer een bijzonder mooi meesterwerk van gemaakt. Ruim driehonderd foto's zijn verwerkt in de achterwand. Het geeft een bijzonder kleurrijk geheel.

opening