Mariënberg JO11-1 (periode)kampioen!

Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

Vandaag, zaterdag 28 mei, is de JO11-1 (periode)kampioen geworden. Zoals de meesten wel zullen weten, bestaat het seizoen voor de pupillen tegenwoordig uit vier fases. De eerste drie fases hebben we in dezelfde klasse gespeeld. In zowel fase 1 als 2, konden we nog twee overwinningen noteren. Echter, in fase 3 slechts één gelijkspel (en voor de rest nederlagen). Iets betere tegenstanders, iets minder geluk of toch ‘mooi weer voetballers’? Zeg het maar.. dan maar een klasse lager en vol voor de winst gaan!
220528_jo111-vwaarts_02a.jpg

Ondanks de ‘degradatie’ zag je het team steeds beter (samen)spelen. Stappen zijn er zeker gemaakt dit seizoen. In het begin veel (en soms forse) nederlagen, maar wel altijd plezier!

Zoals gezegd, vol voor de winst gaan in de laatste fase. Het begin was overweldigend, Den Ham werd met 20-0 verslagen. Het hele team heeft in deze wedstrijd gescoord. Uiteindelijk bleek dit de minste tegenstander, want daarna kwam er meer tegenstand. De absolute topper werd vorige week gespeeld (tegen SVV ’56), beiden evenveel punten. Eerder dit seizoen een nederlaag, vorige week een 2-0 overwinning. Voetbal om van te genieten en uiteindelijk verdiend gewonnen. Vechten voor elke meter en samenspelen als team, mooi om te zien!
220528_jo111-vwaarts_01a.jpg

Vandaag hadden we aan één punt genoeg, op het eigen vertrouwde Westerpark. Toch was de spanning te merken. Een snelle 2-0 voorsprong, maar de wedstrijd was nog lang niet gespeeld. Voorwaarts V. kwam terug in de wedstrijd. Maar na een paar kleine aanpassingen in de rust kwamen we weinig meer in de problemen en kon het feest(je) losbarsten.
220528_jo111-vwaarts_03b.jpg

Snoep, een chocolademedaille (bedankt ouders) en patat na afloop, dat hadden deze toppers wel verdiend. Als winnaar het seizoen afsluiten, beter kan niet toch? Een echte teamprestatie.
Nu even uitrusten en dan op naar volgend seizoen!