2e elftal komt net tekort in Hardenberg

Mannen beker reserve poulefase Groep 1 01

10 september 2022 14:30

G.J. ter Hoek

Sportpark De Boshoek (HHC)
De Boshoek 5
7771RH
HARDENBERG

Het 2e elftal van HHC Hardenberg was gisteren de tegenstander van het 2e elftal.
Op voorhand een kansloze wedstrijd, aangezien de tegenstander speelt in de reservehoofdklasse.
Het motto vandaag luidde dan ook: “Respect voor iedereen, ontzag voor niemand!”
En zo werd er ook gevoetbald.
Met veel strijd en arbeid werd de tegenstander tegemoet gezien.
Uiteraard moesten we achteruit en had HHC het beste van het spel.
Maar wie meestal de bal heeft, wint niet automatisch de wedstrijd.
Met een keurige 0-0 gingen we de rust in.
Onze defensie onder leiding van Erwin en Stijn hield de Hardenberg vakkundig uit de buurt van doelman Thijs.
Lars en Jordy hielden de flanken dicht, zodat de gevaarlijke buitenspelers hun voorzetten niet konden geven.
Michiel, Ron en Kevin frustreerden de tegenstander in het middenveld en door hun goede conditie en wedstrijdmentaliteit kon HHC ook daar weinig uitrichten.
Patrick en Wesley probeerden met Robin af en toe richting vijandelijk doel te trekken.
Met iets meer nauwkeurigheid was dit ook bijna twee gelukt voor rust.
Ook de 2e helft werd gekenmerkt door veel loopwerk, tegenhouden en af en toe een counter.
De tegenstander kon dit spel niet waarderen, we speelden echter naar onze mogelijkheden.
Toch was het HHC dat na 65 minuten op 1-0 kwam.
Een klutsbal in ons strafschopgebied werd hard binnengeschoten door de spits.
Met Edwin, Yorick en Pascal als verse krachten bleven we echter geloven in een resultaat en Patrick liet ons daar ook in geloven.
Van 30 meter schoot hij een vrije trap kiezelhard in de kruising, onhoudbaar!
Met man en macht werd dit puntje gekoesterd, maar in de blessuretijd wist HHC een voorzet binnen te koppen, zodat we met een 2-1 nederlaag weer naar het Westerpark moesten.
Al met al een nuttige bekerwedstrijd die perspectief biedt voor de volgende bekerwedstrijd tegen Gramsbergen 2.
Komt dat zien!